Gissa position

Bra variation på dina bilder, du verkar kunna täcka hela fjällkedjan. Tidigare bild från Pältsa och nu gissar jag att vi är nere i "södern". Vi skymtar en del av Rogen, längre bort Bredåsjön och Bredåvålarna. Om det stämmer är det plåtat från Tandsjövålen.

Calle
 
Det bliver et gæt, jeg har ikke noget billede selv fra præcist den position, selvom jeg har passeret området, og derfor virker det bekendt, men nu til sagen:

Du står nordøst for Jurunjavrre og enten er det Jurunvagge eller Seldutvagge vi aner i baggrunden.

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen

Ps Håber vejret er bedre i dag, her i Danmark skinner solen :)
 
Det bliver et gæt, jeg har ikke noget billede selv fra præcist den position, selvom jeg har passeret området, og derfor virker det bekendt, men nu til sagen:

Du står nordøst for Jurunjavrre og enten er det Jurunvagge eller Seldutvagge vi aner i baggrunden.

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen

Ps Håber vejret er bedre i dag, her i Danmark skinner solen :)

Helt klart är vädret bättre idag än när den här bilden togs. Din gissning är inte rätt Lars, men jag ger en ledtråd. Alldeles vid fotoplatsen delar sig leden i två olika riktningar.

Calle
 

avslutad210712

Gäst
Padjelantaleden drygt en kilometer söder om Staloluokta och jåkken är kieddejåkka. Fotoriktning österut.
 

avslutad210712

Gäst
Låt se hur länge den här överlever. Misstänker att rätt många av utsidans medlemmar passerat den här tältplatsen.
 

Bilagor

  • gissa_position.jpg
    gissa_position.jpg
    38.8 KB · Visningar: 322
Ser visserligen bara bilden på mobilskärmen... Jag tycker att det liknar Tjäktapasset. Saknar dock stugan på toppen. Nåja, nu har jag iaf gissat!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar