Gissa position

Nej men din gissning är en bit närmare än Nuukeers och man kan nog hinna från din gissningsposition till fotoplatsen på en dag. Fotoriktning är ungefär sydlig.
 
Svår bild, men jag börjar gissandet. Högt beläget och jag tycker mig ana lite is. Eftersom jag inte gått själv genom Niejdariehpvagge gissar jag på det. Plåtat upp mot Galmme?

Calle
 
Helt korrekt. Gálmme är toppen till vänster.

Det var som... En chansning som gick hem. Var frustrerad på Tobbes bild eftersom jag tyckte att jag borde kunnat fixa den, man ju varit i princip i varenda hörn i Jämtland. Men det är ju bl.a. det som är tjusningen med den här tråden.
Ny bild kommer här.

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_107.jpg
    IMGF_107.jpg
    29.3 KB · Visningar: 342
Här kommer man med en förstasidesnyhet, men ingen gissning ändå. Är det OS som spökar;)

Utökar bilden lite.

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_108.jpg
    IMGF_108.jpg
    31.7 KB · Visningar: 316
Toppen til venstre virker bekendt og er på en eller anden måde distinkt, men jeg har været gennem mit billedarkiv for kandidater, men uden held.

Der må kortstudier til senere i aften :)

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 
Då vågar man ju knappt gissa om man nu skulle gissa rätt innan Lars hinner göra några kartstudier... (Men det är nog inte så stor risk att det blir rätt...)

En vild gissning: Årjep Sávllo till vänster i bild? Nuorttá Sávllo bör då finnas strax utanför höger bildkant och sjön är i så fall Bieskehávrre.
 
Då vågar man ju knappt gissa om man nu skulle gissa rätt innan Lars hinner göra några kartstudier... (Men det är nog inte så stor risk att det blir rätt...)

En vild gissning: Årjep Sávllo till vänster i bild? Nuorttá Sávllo bör då finnas strax utanför höger bildkant och sjön är i så fall Bieskehávrre.

En vild men bra gissning. Men det är inte rätt.

Spännande om Lars prickar rätt med sina kartstudier eller om du Tobbe hinner före. Eller kanske någon annan...

Calle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg