Gissa position

Korrekt. Man ser Jiegńatjåhkkå till vänster, toppen 1850 i mitten, Ryggåsberget till höger. Nästa bild.

Hej!

Kul att pricka rätt. Härliga bilder, förresten. Inte utan att man längtar tillbaka. Plockade faktiskt fram Sarekkartan och började drömma mig bort innan idag. :)

Men nog snackat nu. Här kör vi nästa bild, så lycka till.

Häpp / F
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    56.9 KB · Visningar: 406
Hej!

Kul att pricka rätt. Härliga bilder, förresten. Inte utan att man längtar tillbaka. Plockade faktiskt fram Sarekkartan och började drömma mig bort innan idag. :)

Men nog snackat nu. Här kör vi nästa bild, så lycka till.

Häpp / F

Jo, själv har jag redan planerat flera vandringar i området, som jag tänker genomföra senare.

Jag skulle gissa på att bilden visar Rr 255A vid Nordkalottleden, norr om Muohkirisoalgi.
 
Kluriga och roliga bilder. Ska hjälpa till att hitta vilket röse det är och drar till bra mycket längre söderut och utanför leder. Rr 152A, söder om Skarvdörren. I bakgrunden skymtar i så fall Bullfjället, men förmodligen är det nåt annat fjäll...;)

Calle
 
Hej!

Peregrine är närmast, men vi ska faktiskt ännu lite längre söderut. Rösets nummer står inte utskrivet på kartan, men det gör dess "namn".

/ Filip
 
lite om Sjöhöjda väster om Grövelsjön med Långfjället och Storvätteshogna i bakgrunden.

Thure

Du har träffat helt rätt beträffande bakgrunden, men så vitt jag kan minnas så ligger röset på Sjöhöjden i en svacka och man ser inte Storvätteshogna.

Men vi är tillräckligt nära tycker jag, vi ska bara några hundra meter norrut till...

... Rävlingvålröset, Rr142.

Grattis Thure, och jag ser fram emot nästa bild.

/ F
 
Lite tempo i tråden skadar inte

Närmsta kyrka till föregående position är denna.

Thure
 

Bilagor

  • gissakyrka.jpg
    gissakyrka.jpg
    41.8 KB · Visningar: 400
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg