Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Är det bron över Syterbäcken nära Hemavan där man viker av till Klippen?
Bron påminner mig på bron över Guoletsbäcken på Kungsleden mellan Rävfallsstugan och Sjnuttjie.
Men jag tror inte åt det är denna bron
Henning
Även dessa broar är fel. Men vi kommer närmare lösningen för varje gång.
Calle
Om vi forsätter att hålla oss på Björkfjället så blir nästa logiska gissning Lisvuojuhka. Vägvalet uppe till höger blir då skiljet mellan nya och gamla sträckningen av Kungsleden.
Helt rätt Tore!
Henning var nära i sin gissning, en bro ifrån...
Calle
Ny bro, ny jokk - vad heter den.
Bilden är från juni 2011 och det hade just kommit upp kryssmärken för en led som brakar rakt genom skogen på ett ganska brant ställe. Det finns sedan gammalt en fin sommarstig ner till bron och skidåkarna använde sig av en snällare nedfart längre uppströms. Jag vet inte om man har röjt upp för den nya ned-/uppfarten ännu...
Bilden är från juni 2011 och det hade just kommit upp kryssmärken för en led som brakar rakt genom skogen på ett ganska brant ställe. Det finns sedan gammalt en fin sommarstig ner till bron och skidåkarna använde sig av en snällare nedfart längre uppströms. Jag vet inte om man har röjt upp för den nya ned-/uppfarten ännu...
Bilagor
Nu minns denna bro också...Henning var nära i sin gissning, en bro ifrån...
Tog ingen kårt där under min vandring, därför var den gömmd i minnen.
En annan vild gissning från samma vandring...Ny bro, ny jokk - vad heter den.
Är det kannske bron över Karsbäcken norr om Ammarnäs? Din ledtråd passer ganska bra...
Henning
Är det kannske bron över Karsbäcken norr om Ammarnäs?
Alldeles riktigt!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg