Gissa position

Mot Äpar

Jag tror att du står på Nientotjåkkås sluttning och tittar ner mot Nientoålke. Lietjitjaure i dalen med utsikt över Äpar.
 
Ja!

Jag gissade nästan rätt för första gången. Så då kan jag väl också fresta med nästa bild. Vad är det för "slutting" Karin ligger i (med lite dyngväder)?
 

Bilagor

  • IMGP0008.jpg
    IMGP0008.jpg
    73.5 KB · Visningar: 474
Jag tror ni är på väg upp eller ned i Snávvávágge och rastar på Stuor Skoarkkis västra sluttning. I så fall är det Rapaselet vi ser längst bort i bilden.

Hälsn Pelle
 
Mattias hittade rätt. Det är "Backen upp till Luohttoláhko från Sarvesvagge med Sarvesjåhkå där nere".
RT90 Syd/Nord-koordinat: 7462934
Väst/Öst-koordinat: 1572926
Tittar vi åt öster känner ni igen er direkt eller hur?
 

Bilagor

  • IMGP0011.jpg
    IMGP0011.jpg
    44.1 KB · Visningar: 446
Mattias hittade rätt. Det är "Backen upp till Luohttoláhko från Sarvesvagge med Sarvesjåhkå där nere".
RT90 Syd/Nord-koordinat: 7462934
Väst/Öst-koordinat: 1572926
Tittar vi åt öster känner ni igen er direkt eller hur?

Jag "fuskade" väl lite och gick upp där i somras, i bättre väder tills vi kom upp över krönet. Sedan blev det motvind och regn i ansiktet och blöt platå, så det var bara att gå vidare och ner på andra sidan.

Ny bild:

gpmw03.jpg

Snart måste jag nog sluta gissa rätt, eller överlåta postning till andra, börjar få slut på bra gåtor. Men ett par till kan jag nog gräva upp innan sommarens tur. :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg