Gissa position

Inte det heller, efter mer än femtonhundra klick är det nog dags med en mindre beskuren bild som gör det lättare

/Hans

Bilagor

• utsidan02.jpg
    utsidan02.jpg
    46 KB · Visningar: 587
Hurrejåkkå syns väl inte på bilden, men snarare Paktekiesj-jauratj och Arranåive. Vastenjaure i bakgrunden håller jag med om.
Daniel

Kåbtåjaure, västra stranden.

Förbaskat härlig bild,fjällvandring när det är som bäst!
Stövlarna av efter en dags vandring och skuggorna gjorde att jag trodde på fotoriktning ungefär mot öster. Eftersom jag inte varit där letade jag större sjöar med en led i närheten av västra stranden och hittade Nordkalottleden. På Googles bilder kan man faktiskt se den lilla stranden och stenarna.

Vilken rutt gick ni?

Calle

Klockrent svar - imponerande. Vi började i Riksgränsen och sedan följde vi Nordkalottleden från Gautelisstugorna till Vaisaluokta - fantastisk fin sträckning. Omväxlande miljöer och många härliga sjöar. Vi hade lite regnstänk kortvarigt en dag - annars var det toppenväder mest hela tiden - men det är ju knappast typiskt för de här trakterna.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg