Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Har en sommarbild på norra delen av Trondfjällen på långt håll från väster, tror därför att du plåtat strax väster om Tvärån.
Hm, vilken Tvärå då? Det finns för enkelhetens skull fyra(!) stycken runt om Vålådalssänkan!
Hm, vilken Tvärå då? Det finns för enkelhetens skull fyra(!) stycken runt om Vålådalssänkan!
Det har du rätt i. Jag syftade på den som rinner från Vuejniendurrie och ner i Lunndörrsån. Men jag anar att det kan vara en annan Tvärå du har i tankarna...
Calle
Det har du rätt i. Jag syftade på den som rinner från Vuejniendurrie och ner i Lunndörrsån. Men jag anar att det kan vara en annan Tvärå du har i tankarna...
Ingen Tvärå alls, faktiskt. Du har rätt i att det är Trondfjällen vi ser, men fotoplatsen är en annan, liksom fotoriktningen.
Ingen Tvärå alls, faktiskt. Du har rätt i att det är Trondfjällen vi ser, men fotoplatsen är en annan, liksom fotoriktningen.
Då tror jag du plåtat från norra delen av Lunndörren, fotoriktning SV?
Calle
Då tror jag du plåtat från norra delen av Lunndörren, fotoriktning SV?
Inte riktigt, men nu är vi nere på detaljnivå. Bilden är tagen från leden NV om Stor-Gröngumpen, strax efter ravinen denna passerar där.
Ok. Vilket datum var du där med tanke på att löven fortfarande var kvar i nysnön? Härligt att kunna pricka in såna där tillfällen.
Jag spar med att lägga in en sommarbild på Trondfjällen
Tar en vinterbild som är c:a 25 år gammal. Vad ser vi och varifrån har jag plåtat (ungefär)?
Calle
Jag spar med att lägga in en sommarbild på Trondfjällen
Tar en vinterbild som är c:a 25 år gammal. Vad ser vi och varifrån har jag plåtat (ungefär)?
Calle
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg