Gissa position

Jag vet inte hur många som tittat på bilden, men inget svar efter ett dygn tarvar icke desto mindre en ledtråd.

Här kommer den: Vi blickar över land som rymmer en populär infartsväg.
 
Infartsväg... Kan det vara från vallevarre och vi blickar österut? Infarten är till Sarek från Kvikkjokk?

Peter

Sent from my GT-S5570 using Tapatalk
 
Kan det vara Pårekslätten vi ser? Bakom oss tänker jag att vi har Pårtetjåkka(2005) och observatoriet. Vi är ungefär framme vid vadet över Sähkokjåhka, blickar åt ost-syd-ost?

Peter P.
 
Lämnar tidig plats, på väg att korsa inledningsvis litterär, australisk baby...... Vart är vi på väg?

Ja, lär väl inte bli manusförfattare till På Spåret, men det vart ett försök! :) Eller bara som vanligt, var är vi och vad ser vi.

Mvh
Peter P.
 

Bilagor

  • gissa2.jpg
    gissa2.jpg
    203.9 KB · Visningar: 384
Det är Saitáriståhkkå till vänster och Bálgatbákte till höger. Du står följaktligen nära Ruopsokjåhkås dalgång.

Helt rätt. Jag var på väg från den tidigare platsen(förra fotot) och ner i dalgången för att vada Ruopsokjåhkå. Fotot är taget ungefär ovanför dalgången där bäcken gör en krök och går mer i rak västlig riktning.

Peter P.
 
Och nu får godtycklig person lägga upp en bild, av samma anledning som förr.

Jag kan åta mig rollen som godtycklig.

Nu några spännande berg vid horisonten. Frågan är vilka de är och var jag står när jag tar bilden.

CRW_3892.jpg

Peter får gärna förklara sina ledtrådar också. "Tidig plats" tror jag att jag förstod, men de andra... :)
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg