Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jag tar mig friheten att gissa att du är i Padjelanta, nära leden sydväst om Áhkká (ganska nära Sjpietjav), och att vi ser Guohpervágges toppar, speciellt Lánjektjåhkkå.
Känns som Tielma, och Kanalberget mitt i bild. Då står du på Luohttolahko gissar jag (som inte varit där).
Ah, jag kan förstå att tankarna leds dit. Men det är inte rätt.
Jag tar mig friheten att gissa att du är i Padjelanta, nära leden sydväst om Áhkká (ganska nära Sjpietjav), och att vi ser Guohpervágges toppar, speciellt Lánjektjåhkkå.
Du har prickat rätt vad gäller topparna. Men jag tar mig friheten att vara lite sträng (det känns som om ditt track-record tål detta Nuukeer ) och kräver är bättre positionering av platsen (som är fel).
Senast ändrad:
Ah, jag kan förstå att tankarna leds dit. Men det är inte rätt.
Du har prickat rätt vad gäller topparna. Men jag tar mig friheten att vara lite sträng (det känns som om ditt track-record tål detta Nuukeer ) och kräver är bättre positionering av platsen (som är fel).
Äsch, det var bra gissat givet utgångsläget (teleeffekt från långt håll). Bilden är tagen strax norr om Låddejåkkåstugan, alltså något längre söderut.
Ny bild Nuukeer?
"på väg att korsa inledningsvis litterär, australisk baby"
Jag ska ner och vada RUopsokjåhkå, som inleds med lilla RU från Nalle Puh, en känguru baby...
Peter
Ha ha! Det var intrikat! Du är definitivt manusförfattarämne till På spåret.
Sånfjället?
Min första tanke var - detta är inte Sverige, måste vara Norge där barrskogen går direkt upp på fjället. Men kanske ändå...... Lappland är omöjligt, Jämtland knappast heller utan möjligen Härjedalen. Här går barrskogen upp till ca 900 m och övergår ibland direkt i kalfjäll. Jag gissar på Sånfjället, med högsta höjd 1277 m, men kan inte säga något närmare om var fotot i så fall är taget.
Min första tanke var - detta är inte Sverige, måste vara Norge där barrskogen går direkt upp på fjället. Men kanske ändå...... Lappland är omöjligt, Jämtland knappast heller utan möjligen Härjedalen. Här går barrskogen upp till ca 900 m och övergår ibland direkt i kalfjäll. Jag gissar på Sånfjället, med högsta höjd 1277 m, men kan inte säga något närmare om var fotot i så fall är taget.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg