Gissa position

Håller fullständigt med dej, det finns mycket fina områden lite på sidan om de stora lederna.

Var ligger denna trevliga tältplats?
 

Bilagor

  • utsid011.jpg
    utsid011.jpg
    186.3 KB · Visningar: 373
Jag tycker den här tråden börjar spåra ur.. Det är lite som Peter P skrev.. Den är på en för ‘hög nivå’
Dessutom så tycker jag alltmer att alltihop börjar likna vartannat. Fortsätter det såhär så går det inte att gissa heller. Platt topografi är mycket mer knepigare än bergig sådan.. Om nu någon gissar rätt på detta? Vad är det då som säger att gissningen är rätt? Platsen kan väl mycket väl likna någon annan?. En sådan här skvalande jokk finns det väl som motiv en hel del utav.?
Jokken din.. Den rinner ut i Virihaure va?
Jag gissar på att den är den förbenade Tukijåkkå?
Jag tycker enebuskarna ser ut som om dom bara kunde växa där!
 
Det är nog inte helt fel det Anders och Peter skriver. Det blir en svår balansgång att välja vettiga bilder för alla välkända platser är nog redan använda. Min tanke med denna bild var att de som gått leden på andra sidan skulle kunna känna igen jokk-kröken som är ett tänkbart vadställe vid lågvatten.
Virihaure är rätt destination men Tukijokken fel. Platsen är bara en halvkilometer från en känt turiststuga.

/Hans
 
Har haft detta snurrande i huvudet ett tag nu men inte riktigt fått ihop det. Med den senaste ledtråden säger jag ändå: Sårjåsjåhkå nedan fallen.
 
Gjorde ett svep med Google efter en pöl med liknande färg och förmodligen en glaciär i närheten. Det finns många att välja på och jag börjar med 1063 bredvid Rivgojiehkki (i Google stod namnet Riukojietna)???

Calle
 
Gjorde ett svep med Google efter en pöl med liknande färg och förmodligen en glaciär i närheten. Det finns många att välja på och jag börjar med 1063 bredvid Rivgojiehkki (i Google stod namnet Riukojietna)???

Det är inte den, men även sjön ifråga saknar eget namn -- och visst finns det glaciärer i närheten.

Vi ska söderöver.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg