Gissa position

Stugan i ledtråden ser väldigt lik den i härjångsdalen så då gissar jag att det första bilden tagen ifrån stråahpatjaehvie riktning österut

// Lyckades inte vara först :(
 
Jovisst

men månbergen ligger inte i svenska fjällen.

Ser att det finns ett rakt vertikalt streck i nedre högra hörnet av bilden. Får mig att tänka på elledning men det kanske bara är ett ledkryss? Tarfalavagge?

Thure
 
Nej ingen topp

men om det är elstolpar så går de i en dal. Får dock inte till det med bergen om det skulle kunna vara elledningen upp till Tarfalas forskningsstation.

Bergen skulle kunna vara södra eller norra klippberget med Kaskasatjåkko till höger i bakgrunden. I så fall är stolparna troligen nån sorts mätpunkter för glaciologerna nedanför Stor eller Isfallsglaciären..

Thure
 
Senast ändrad:
men om det är elstolpar så går de i en dal. Får dock inte till det med bergen om det skulle kunna vara elledningen upp till Tarfalas forskningsstation.

Bergen skulle kunna vara södra eller norra klippberget med Kaskasatjåkko till höger i bakgrunden. I så fall är stolparna troligen nån sorts mätpunkter för glaciologerna nedanför Stor eller Isfallsglaciären..

Thure

Hade tänkt att gissa detta förut, men jag är osäker på om det är ett eller flera berg. Tyvärr är det så dålig upplösning på bilderna som man får bifoga här.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg