Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Gissar att namnet börjar på P.
Inget P...
Tarfalapakte (1803)? Mjaa ... Eller kanske Kekkonentoppen (1626) öster om tarfaladalen?
...eller T, men väl den kvarvarande klusilen: K. Vi ser Kekkonentoppen mer eller mindre rakt på nerifrån dalen en sen februarieftermiddag.
Vad ser vi här?
Berget i bildens mitt är Kaskanjunjetjåkka. Bakom till vänster skymtar Tjäktjahjälmen. Fotot taget från Duolpanjunjecohhka?
häpp / Filiokus
Senast ändrad:
Hmmm, tyckte berget i bakgrunden var väldigt likt Vaktposteln med sina rännor och att Pyramiden var i förgrunden, men väldigt flack inser jag nu.
...eller T, men väl den kvarvarande klusilen: K. Vi ser Kekkonentoppen mer eller mindre rakt på nerifrån dalen en sen februarieftermiddag.[/QUOTE]
...eller T, men väl den kvarvarande klusilen: K. Vi ser Kekkonentoppen mer eller mindre rakt på nerifrån dalen en sen februarieftermiddag.[/QUOTE]
OK, då drar vi iväg till Viddjajavri i Kaitumjåkkens sjösystem, riktning söderut
/Hans
Imponerande! Jag trodde inte att den skulle vara så lätt.
Jag vill också passa på att slå ett slag för trakterna väster om Kungsleden. Viddjajavri och Bahtalahku är väl värda ett besök, Stuor Russka är väldigt trevligt att bestiga, och norr om Sälka finns ett par fina tvärdalar till Tjäktjavagge. Längre upp mot Alesjaure får man storslagen panoramautsikt från Garddecohkka.
häpp / Filiokus
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg