Gissa position

OK... Högfjäll... Gáisi betyder högfjälltopp på lulesamiska och den enda Gáisi i närheten är ju självaste Giebnegáisi. Är vi månne i Kafferdalen på väg mot toppen?
///Claes
Nja, jag syftade på högfjällskartan men ok. En bit norrut så är vi hemma.
(Ruskigt stavfel där: "Kafferdalen", låter som nåt De Clerk eller Botha skulle kunna sagt.)
 
På Storglaciären med Södra Klippberget till höger?
Så nära att jag inte kan säga mer utan att säga det rätt ut. På Isfallsglaciären norrut mot Kebnepakteglaciären, Norra klippberget till höger, bland molnen rakt fram bör vara Kaskasapakte eller Lilietoppen. Nån som känner igen vilken, jag vet inte?
 
Var står jag?

Eftersom det råder inaktivitet så kastar jag in denna lilla nyårskaramell:

Var står jag och fotograferar och vilket fjällområde är det jag tar kort på? (det längst borta vid horisonten alltså)

quiz38.jpg

Gott slut på gamla året tillönskas alla er bildgissare!
MVH ///Claes
 
Eftersom det råder inaktivitet så kastar jag in denna lilla nyårskaramell:

Var står jag och fotograferar och vilket fjällområde är det jag tar kort på? (det längst borta vid horisonten alltså)

Visa bilaga 6341

Gott slut på gamla året tillönskas alla er bildgissare!
MVH ///Claes

Hej!

Och då får jag det stora nöjet att göra 2011:s första gissning. Jag tror att du fotograferat Liddupakte och Skarttoaivi från Dundret i Gällivare.

God fortsättning på det nya året.
/ Filiokus
 
Hej! Och då får jag det stora nöjet att göra 2011:s första gissning. Jag tror att du fotograferat Liddupakte och Skarttoaivi från Dundret i Gällivare.
God fortsättning på det nya året.
/ Filiokus
....och årets första korrekta gissning dessutom. Grattis!
Visst står jag på Dundret och fotar åt nordväst. Rackarns vilken utsikt man har därifrån. Du kanske har en bild åt andra hållet... jag såg att du besökte ett av de fotograferade bergen, Liddupakte, i sommras.

Även jag önskar dig och övriga en God fortsättning på 2011, och må vildmarken aldrig sina under era fötter!!
///Claes
 
Hej!

Då fortsätter vi med nästa bild. Vad är det för berg i bakgrunden och var står fotografen?

/ F
 

Bilagor

  • S6301629.jpg
    S6301629.jpg
    27.8 KB · Visningar: 355
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg