Gäller denna tråden enbart svenska fjäll?
Hittills har den gjort det (med några gränsfjäll i Norge som undantag ibland).
Jag ser gärna att den fortsätter att ha den inriktningen.
Gäller denna tråden enbart svenska fjäll?
Nu börjar det bli lite varmare....Tjäktapasset?
Den här är äktsvensk.Gäller denna tråden enbart svenska fjäll?
OK... Högfjäll... Gáisi betyder högfjälltopp på lulesamiska och den enda Gáisi i närheten är ju självaste Giebnegáisi. Är vi månne i Kafferdalen på väg mot toppen?Backa en bit. Bildtexten är en vag ledtråd
Nja, jag syftade på högfjällskartan men ok. En bit norrut så är vi hemma.OK... Högfjäll... Gáisi betyder högfjälltopp på lulesamiska och den enda Gáisi i närheten är ju självaste Giebnegáisi. Är vi månne i Kafferdalen på väg mot toppen?
///Claes
Nja, jag syftade på högfjällskartan men ok. En bit norrut så är vi hemma.
(Ruskigt stavfel där: "Kafferdalen", låter som nåt De Clerk eller Botha skulle kunna sagt.)
Så nära att jag inte kan säga mer utan att säga det rätt ut. På Isfallsglaciären norrut mot Kebnepakteglaciären, Norra klippberget till höger, bland molnen rakt fram bör vara Kaskasapakte eller Lilietoppen. Nån som känner igen vilken, jag vet inte?På Storglaciären med Södra Klippberget till höger?
Eftersom det råder inaktivitet så kastar jag in denna lilla nyårskaramell:
Var står jag och fotograferar och vilket fjällområde är det jag tar kort på? (det längst borta vid horisonten alltså)
Visa bilaga 6341
Gott slut på gamla året tillönskas alla er bildgissare!
MVH ///Claes
....och årets första korrekta gissning dessutom. Grattis!Hej! Och då får jag det stora nöjet att göra 2011:s första gissning. Jag tror att du fotograferat Liddupakte och Skarttoaivi från Dundret i Gällivare.
God fortsättning på det nya året.
/ Filiokus
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |