Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Efter Silvervägen finns det många sjöar och fin fjällmiljö. Goutelisjavre?
Calle
Rätt svar från Calle!
Vilken flax! Det var det första stället jag kom att tänka på - själv gick jag norrut och inte efter sjön.
En lite annorlunda fjällbild. Troligen känner flera av er igen bussen och kanske således även kan lista ut platsen. Jag vill veta något om bussen och givetvis platsen.
Calle
En lite annorlunda fjällbild. Troligen känner flera av er igen bussen och kanske således även kan lista ut platsen. Jag vill veta något om bussen och givetvis platsen.
Calle
Bilagor
Detta torde vara Harry Skarins "taxi" till Cykelvägen mot Aktse och platsen, busshållplatsen i Tjåmotis.En lite annorlunda fjällbild. Troligen känner flera av er igen bussen och kanske således även kan lista ut platsen. Jag vill veta något om bussen och givetvis platsen.
Calle
MVH ///Claes
ps. Så går det när man sitter och filar på svaret för länge och inte uppdaterar innan man trycker på spara... nån annan hinner före.
Tjåmotis och Harry Skarins folkabuss!
Själv har jag endast åkt med hans sedan-merca (av liknande årgång).
Det är alltid en speciell känsla att stiga av i Tjåmotis; förväntningarna är höga då Sarek inte är långt borta.
Detta torde vara Harry Skarins "taxi" till Cykelvägen mot Aktse och platsen, busshållplatsen i Tjåmotis.
MVH ///Claes
ps. Så går det när man sitter och filar på svaret för länge och inte uppdaterar innan man trycker på spara... nån annan hinner före.
Visst är det Harry Skarins folkabuss! Bland de finaste "taxiresor" man kan göra.
Platsen är dock inte Tjåmotis utan i andra änden på resvägen, vid Sitoälvsbron och starten av Cykelvägen (som Claes nämnde).
Förstod att denna gamla klenod skulle kännas igen.
Calle
Stora Sjöfallet (Vietas) mot Ritsem?
Det är helt riktigt!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg