Gissa position

Ny bild!

Var finns denna stora sten?
En sjö finns i närheten och kortet togs under kortare tur där bil var det huvudsakliga färdsättet.....
 

Bilagor

  • elias.jpg
    elias.jpg
    89 KB · Visningar: 489
Vilken flax! Det var det första stället jag kom att tänka på - själv gick jag norrut och inte efter sjön.

En lite annorlunda fjällbild. Troligen känner flera av er igen bussen och kanske således även kan lista ut platsen. Jag vill veta något om bussen och givetvis platsen.

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_28.jpg
    IMGF_28.jpg
    78.5 KB · Visningar: 442
Tjåmotis och Harry Skarins folkabuss!

Själv har jag endast åkt med hans sedan-merca (av liknande årgång).

Det är alltid en speciell känsla att stiga av i Tjåmotis; förväntningarna är höga då Sarek inte är långt borta.
 
En lite annorlunda fjällbild. Troligen känner flera av er igen bussen och kanske således även kan lista ut platsen. Jag vill veta något om bussen och givetvis platsen.
Calle
Detta torde vara Harry Skarins "taxi" till Cykelvägen mot Aktse och platsen, busshållplatsen i Tjåmotis.
MVH ///Claes

ps. Så går det när man sitter och filar på svaret för länge och inte uppdaterar innan man trycker på spara... nån annan hinner före.
 
Tjåmotis och Harry Skarins folkabuss!

Själv har jag endast åkt med hans sedan-merca (av liknande årgång).

Det är alltid en speciell känsla att stiga av i Tjåmotis; förväntningarna är höga då Sarek inte är långt borta.

Detta torde vara Harry Skarins "taxi" till Cykelvägen mot Aktse och platsen, busshållplatsen i Tjåmotis.
MVH ///Claes

ps. Så går det när man sitter och filar på svaret för länge och inte uppdaterar innan man trycker på spara... nån annan hinner före.

Visst är det Harry Skarins folkabuss! Bland de finaste "taxiresor" man kan göra.
Platsen är dock inte Tjåmotis utan i andra änden på resvägen, vid Sitoälvsbron och starten av Cykelvägen (som Claes nämnde).

Förstod att denna gamla klenod skulle kännas igen.
Calle
 
Då gör vi ett litet test med en kraftigt beskuren bild. Är det ingen som tar den blir utsnittet större. Vad visas och var är fotografen belägen?

gp90.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg