Gissa position

Samma massiv, fast från betydligt närmare håll. Vi ser Skárttačohkka och den stora ravinen snett bakom den välkända klacken 1293; i förgrunden Giebmečohkkas ostsluttning. Fotoplats uppe i Darfálvággi eller möjligen uppe på Darfálčorru.
 
Samma massiv, fast från betydligt närmare håll. Vi ser Skárttačohkka och den stora ravinen snett bakom den välkända klacken 1293; i förgrunden Giebmečohkkas ostsluttning. Fotoplats uppe i Darfálvággi eller möjligen uppe på Darfálčorru.

Hej!

Bra jobbat! Och bilden är tagen ganska långt upp i ravinen upp mot Tarfaladalen.

häpp / Filiokus
 
Ser ut som norra stranden på Guovdoajvejavratja, fotat mot öster?

Ser ut som öständen av sjön Alajaure med Nuortap Rissavares södra utlöpare närmast sjöns ände.

Jag ångrar mig! Jag tror att vi är i Norge... Čunojávris östra strand väster om Unna Allakas

Skulle det möjligen kunna vara vid Vuonatnjargga mot Arasluokta?

Inga poäng hittills, men Claes första gissning och Johans enda är ungefär lika mycket fel... ;)
 
Inga poäng hittills, men Claes första gissning och Johans enda är ungefär lika mycket fel... ;)
OK... då får vi leta lite i Kalles favoritområden... Kutjaure ligger ju ung. lika långt från Arasluokta och Alajaure. Skulle kunna vara strandremsan på norra stranden c:a 1,5 km väst om utflödet.
///Claes
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg