Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Angående den senaste gissningsbilden, är det någonstans strax norr om Syterskalet? Måskoesjaevrie?
Angående den senaste gissningsbilden, är det någonstans strax norr om Syterskalet? Måskoesjaevrie?
Hej!
Nix, vi är längre norrut.
/ F
Nállujávritt?
Hej!
Det är inte rätt, men väldigt mycket närmare slutmålet. Thomas gissning placerar oss i rätt område.
/ F
Kitteldalen?
Calle
Nu kom vi ytterligare närmare. Men ännu inte riktigt mitt i prick.
/ F
Nu kom vi ytterligare närmare. Men ännu inte riktigt mitt i prick.
/ F
Jag vet att du varit på en topptur runt Tarfala. Kan det vara Svarta Sjön vi ser, från Lillietoppen?
Jag vet att du varit på en topptur runt Tarfala. Kan det vara Svarta Sjön vi ser, från Lillietoppen?
Nu bränns det rejält. Eventuellt musikintresserade gamla pojkscouter borde få en käck vandringsmelodi i huvudet.
/ F
I Kaskasavagge finns en uttalad änd/sidomorän med en tjärn på insidan. Skulle det kunna vara där?
Thure
Hej!
Enligt vad Grundsten skriver i Vandra Kungsleden, Kebnekaise, så ska den tjärnen du menar vara väl värd ett besök. Tydligen ska den vara skymd från det normala vandringsstråket genom Kaskasavagge, så man måste ta sig över ändmoränen för att se sjön. Men det är inte den platsen jag söker.
... och den käcka vandringsmelodin börjar med textraden "Röda stugor tåga vi förbi, glatt kring nejden hörs vår melodi". Var är vi?
/ F
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg