Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Det där tycker jag på nått vis ger vibbar av Tarrekaise.. Det måste vara Vallevagge!
Hej!
Nu börjar vi närma oss. Lite för långt norrut, dock.
Kargt, förvisso, men själva kargheten var faktiskt ganska lokal. Inte så omfattande (som jag tänker mig) som krokarna kring Mårmastugan. Nej, förutom ravinen och delar av sluttningen upp mot passet så består området av näringsfattig fjällhed med gräs och lavor. Ganska flack terräng.
Ravinen som efterfrågas syns uppåt vänstra hörnet på den här bilden:
häpp / Filiokus
Nu börjar vi närma oss. Lite för långt norrut, dock.
Kargt, förvisso, men själva kargheten var faktiskt ganska lokal. Inte så omfattande (som jag tänker mig) som krokarna kring Mårmastugan. Nej, förutom ravinen och delar av sluttningen upp mot passet så består området av näringsfattig fjällhed med gräs och lavor. Ganska flack terräng.
Ravinen som efterfrågas syns uppåt vänstra hörnet på den här bilden:
häpp / Filiokus
Bilagor
Jag tyckte också att det var väldigt likt övre delen av Vállevágge, så det var tur att någon annan gissade det före mig.
Är det någonstans på Čievrraláhku?
Är det någonstans på Čievrraláhku?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg