Gissa position

Har en bild med samma bakgrund och ungefär samma bildvinkel själv, fast plåtat med tele. Jag tog den söder om Mavasjaure, men jag tror du befinner dig längre norrut. Med tanke på föregående motiv är jag frestad att tro att sluttningen i vänster bildkant tillhör just Nuortta Savllo.

Du tror alldeles rätt!

Tältet står på östsluttningen av Nuortta Savllo och vi tittar mot Sulitelma. Åt andra hållet hade jag finfin utsikt ner över Mavas.
 
Ny bild, och en ledtråd kan vara till pass. Jag befann mig på ungefär 1000 möh när jag plåtade mot NV.
Calle
 

Bilagor

  • IMGF_14.jpg
    IMGF_14.jpg
    42 KB · Visningar: 329
Fortsätter att

knapra norrut.

Tjärnar för tankarna till Rogenområdet och jag tycker att det kanske kan stämma med topografin på bilden.

Finns många fjäll där med topplatåer på 1000 metersnivån avstår detaljgissning tills vidare.

Thure
 
Om det är brokigare än det ser ut, påminner terrängen om den på Björkfjället nordost om Vindelälven. Det får bli min gissning. Om inte annat ringar kanske jag och Thure in området än mer.
 
Om det är brokigare än det ser ut, påminner terrängen om den på Björkfjället nordost om Vindelälven. Det får bli min gissning. Om inte annat ringar kanske jag och Thure in området än mer.

Det är också fel. Men eftersom du är på väg söderut och Thure norrut kanske ni möts på rätt ställe.
Bifogar en bild från samma ställe men kameran riktad mot norr.

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_15.jpg
    IMGF_15.jpg
    62.7 KB · Visningar: 286
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg