Gissa position

...... Och vad handlar det hela då om? Gissa rätt? Få in flest bilder? Visa på svåra områden?
Nej Anders, det handlar inte om att detta. Först så tror jag att du tar denna tråden på alldeles för stort allvar, denna tråden handlar och har alltid handlat om att ha roligt! Vilda gissningar, skojjiga inlägg, mm
Efter att ha studerat trådens utveckling har jag dock sett att det blivit färre och färre som vågat sig in i leken. Dessutom så tycker jag att bildutbudet blivit mer och mer begränsat (områdesmässigt alltså). Och om man inte har en susning om en bild ska man då bara sitta och ha tråkigt tills den är knäckt (kan ta flera dar ju) Nej då kan det vara roligt om det finns en bild till att gissa på.

Hur kul är det om man råkar gå in i tråden och i glädjen över att hittat en kul tråd lägger upp en bild bara för att få en spydig kommentar i ansiktet att man minnsann ska vänta på sin tur och dessutom ha gissat rätt först. det berikar inte tråden direkt.

Och jag tror inte risken att det blir någon form av huggsexa är särskilt stor heller, har läst allt som oftast att folk börjar få ont om bilder att lägga upp. Nej välkomna nya aktörer med öppna armar

MVH ///Claes
 
Rapaätno?

Varför inte splittra tråden i två, en seriell och en parallell tråd så får vi se vilken som blir mest populär.

Thure
 
Varför inte splittra tråden i två, en seriell och en parallell tråd så får vi se vilken som blir mest populär.

Thure

Rätt älv!

Men den är ju som bekant lång. Var någonstans efter den befinner vi oss?

[Helst ingen splittring av tråden. Jag tror nog vi ska kunna härbärgera meningsskiljaktigheterna]
 
Jag har lite svårt

att se åt vilket håll vattnet strömmar på bilden. Gissar nu i stället att bilden är tagen mot söder och att ni befinner er norr om älven nordost om Kåtotjåkkå.

Thure
 
att se åt vilket håll vattnet strömmar på bilden. Gissar nu i stället att bilden är tagen mot söder och att ni befinner er norr om älven nordost om Kåtotjåkkå.

Thure

Förlåt Thure, bildriktningen i din förra gissning var korrekt, alltså nordväst.

Älven strömmar mot fotografen i bilden. Vi befinner oss inte nordost om Kåtoktjåkkå.
 
Konstigt att

inte fler är med och gissar. Min nästa gissning bilr då sydost om Lulep Spatnek och att det är den bergssidan som syns till höger i bild. Det verkar strömma såpass i vattnet att ni bör vara nedströms Rapaselet.
'
'En annan möjlighet är att det inte är Rapaätno utan ett av tillflödena men jag fortsätter att gissa nedströms ä'n så länge.

Thure
 
inte fler är med och gissar. Min nästa gissning bilr då sydost om Lulep Spatnek och att det är den bergssidan som syns till höger i bild. Det verkar strömma såpass i vattnet att ni bör vara nedströms Rapaselet.
'
'En annan möjlighet är att det inte är Rapaätno utan ett av tillflödena men jag fortsätter att gissa nedströms ä'n så länge.

Thure

Det är korrekt. Bilden är tagen sydost om Lulep Spatnek, vid den del av Rapaälven där den delar på sig. Vandrarna befinner sig längs den södra av de delade armarna. Vi passerade Litnokstugan en kilometer nedströms.

Maken till regnskur har jag aldrig upplevt i fjällen tidigare.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg