Gissa position

Re: Re: Re: Tre till

Nä nu ser jag!!! Tågsationen i Gällivare,, tittade inte så nog först. Inte illa!
[Ändrat av Nordbjörn 2007-03-21 kl 00:45]

Bild nummer 8 tror jag föreställer Sitojaure. Bilden är, i sådana fall, tagen strax NV om Rinim och öarna är Rinimsuollutja.

tjonsson; sa:
Bild nummer 8 tror jag föreställer Sitojaure. Bilden är, i sådana fall, tagen strax NV om Rinim och öarna är Rinimsuollutja.

Instämmer i gissningen. Det är ungefär allt jag sett av Sarek (hmm, ligger väl utanför) men stupen ner mot sjön känns bekanta.

Mvh
Peter P.

tjonsson; sa:
pal2; sa:
Instämmer i gissningen. Det är ungefär allt jag sett av Sarek (hmm, ligger väl utanför) men stupen ner mot sjön känns bekanta.
Mvh
Peter P.
Tusan vad ni är duktiga! Det är Sitojaure från sluttningen ovanför Rinim, i närheten av dom fina tältplatserna vid vattenfallet.

///Claes

Davids bild

En vild gissning: Positionen är strax norr om Kaskasvagges mynning i Sarvesvagge. Bilden föreställer ingången i Lullihavagge/Nåitevagge.

Jag tycker att det påminner liiite om det iaf. Fast det kan mycket väl vara vädret som lurar mig. Det såg ut ungefär så där när vi vaknade första dagen i Sarvesvagge.

Re: Davids bild

npeter; sa:
En vild gissning: Positionen är strax norr om Kaskasvagges mynning i Sarvesvagge. Bilden föreställer ingången i Lullihavagge/Nåitevagge.

Jag tycker att det påminner liiite om det iaf. Fast det kan mycket väl vara vädret som lurar mig. Det såg ut ungefär så där när vi vaknade första dagen i Sarvesvagge.

Icke. Platsen ligger norr om Sarek..

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg