Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Re: Norge?
[Ändrat av larsl 2007-03-22 kl 08:44]
Jag funderade på Áhkká från Änonjálmme eller Áhkkástugorna.danha; sa:Nygårdhs 11 ser ut som Knettsetra i Trysilfjällen. En klassisk plats för Gulasch eller varm choklad med vispgrädde.
[Ändrat av larsl 2007-03-22 kl 08:44]
millimeter; sa:Nygårdhs 12:a ser ut som Laddtjuvagge västerut med Skartoaive längst bort?
Nygårdhs 12:a ser också ut som Vindelälven strax söder om Vitnjul-bron. Ser ni hur vackert Ammarfjället speglar sig i älven?
danha; sa:Nygårdhs 11 ser ut som Knettsetra i Trysilfjällen. En klassisk plats för Gulasch eller varm choklad med vispgrädde.
Nix! inte i Norge...larsl; sa:Jag funderade på Áhkká från Änonjálmme eller Áhkkástugorna.
Nix! inte Áhkká... längre söderut...
millimeter; sa:Nygårdhs 12:a ser ut som Laddtjuvagge västerut med Skartoaive längst bort?
Sorry Thomas.. Henrik hade rätt det är Laddtjuvagge som är korrekt. Bilden tagen intill båtens tilläggsplats.tjonsson; sa:Nygårdhs 12:a ser också ut som Vindelälven strax söder om Vitnjul-bron. Ser ni hur vackert Ammarfjället speglar sig i älven?
Ingen som vågar sig på 13... är ni skrockfulla?
MVH ///Claes
Ingen som vågar sig på 13... är ni skrockfulla?
Storglaciären kebne?
När skjuter ingen hare... Rätt massiv... fel isbit...dave1; sa:Storglaciären kebne?Ingen som vågar sig på 13... är ni skrockfulla?
///Claes
cnygardh; sa:När skjuter ingen hare... Rätt massiv... fel isbit...dave1; sa:Storglaciären kebne?Ingen som vågar sig på 13... är ni skrockfulla?
///Claes
Har ingen karta här, men är det direkt öster om Drakryggen, på väg ner i Koupervagge och fotot är taget mot sydväst?. Är det Rabots glaciär eller har den bytt namn däruppe?
Mvh
Peter P.
Re: Dave 1
Nja.. är inte riktigt med på var du är.. men går man från Kaisepakte passerar man Rautasjaure och sen ner mot alesätno.. sen kan man välja att gå upp mot mårmapasset eller mot "min" dal..
Två nya bilder.. Snart avslöjar jag det rätta svaret..
maka; sa:Det är väl stenröset på bergsidan precis innan man ser Rautas, strax söder om Kaisepakte??
Nja.. är inte riktigt med på var du är.. men går man från Kaisepakte passerar man Rautasjaure och sen ner mot alesätno.. sen kan man välja att gå upp mot mårmapasset eller mot "min" dal..
Två nya bilder.. Snart avslöjar jag det rätta svaret..
Re: Re: Leavasjokk? Rautasjavri?
Vealevuomus, blir min gissning. Den östra delen.
Har inte vandrat den, men "kikat upp" i västra mynningen, någon gång, när jag passerat på väg upp mot Mårma.
//Bert
[Ändrat av nidob49 2007-03-22 kl 13:31]
dave1; sa:thureb; sa:Gick där med far min för över 30 år sedan. Dötrist att gå med en fiskare utan att vara spöförsedd själv. Minns med viss avsmak en natt i en torvkåta som vimlade av möss. De prasslade hela natten i dvärgbjörkriset på golvet. Inte sov jag särskilt mycket.
Fina bilder David. Tycker också att det påminner lite om dalgången vid Rautasjavri.
Thure
Nära, nära.. Inte Rautas och inte Leavas men mellan dessa ligger en liten vacker dalgång..
Vealevuomus, blir min gissning. Den östra delen.
Har inte vandrat den, men "kikat upp" i västra mynningen, någon gång, när jag passerat på väg upp mot Mårma.
//Bert
[Ändrat av nidob49 2007-03-22 kl 13:31]
Re: Re: Dave 1
dave1; sa:
OT: Vad är det för ett lustigt litet tält? Plojtält för butiksgolvet?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg