Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Hej!
Det är faktiskt Kungsleden som stryker förbi i närheten. Denna gång är det dock 4 km från första fotot till leden och inte bara några hundra meter som i den åsyftade tidigare ledtråden (jag tog lite fel på avstånden innan men hoppas att ingen blivit lurad av det).
Kaskasapakte var inte rätt (jag misstänker att det var den nordväggen som Thomas Jonsson tänkte på).
Nu får ni också ett tredje foto av "mitt berg". Men snart har jag inga luriga kort kvar på det, och då blir det riktigt lätt.
mvh / Filiokus
Det är faktiskt Kungsleden som stryker förbi i närheten. Denna gång är det dock 4 km från första fotot till leden och inte bara några hundra meter som i den åsyftade tidigare ledtråden (jag tog lite fel på avstånden innan men hoppas att ingen blivit lurad av det).
Kaskasapakte var inte rätt (jag misstänker att det var den nordväggen som Thomas Jonsson tänkte på).
Nu får ni också ett tredje foto av "mitt berg". Men snart har jag inga luriga kort kvar på det, och då blir det riktigt lätt.
mvh / Filiokus
Bilagor
Den första bilden är tagen rakt västerifrån, halvvägs upp mot den första toppen.
Aha, det var därifrån den var tagen. Jag lyckades inte få ihop den med de två andra bilderna...
Det här var ju svårt...
Den som knäcker detta är värd allt beröm!
Ser det ut såhär’ kring Kungsleden?
Den som knäcker detta är värd allt beröm!
Japp, det gör det. Faktum är att när jag tog den bilden stod jag på Kungsleden.
Norra Sytertoppen?
...och i sådana fall tagen någonstans mellan Viterskalsstugan och bron över Västra Syterbäcken?
...och i sådana fall tagen någonstans mellan Viterskalsstugan och bron över Västra Syterbäcken?
Dulkotjåkke?
Norra Sytertoppen?
Fel ledända. Faktum är att platsen ifråga inte alls ligger speciellt långt från den föregående...
Faktum är att platsen ifråga inte alls ligger speciellt långt från den föregående...
Då måste det nästan vara Geargevággi precis söder om Tjäktjapasset? Jokken in där ringlar med rätt krökar och det kommer en sidobäck från den lilla sjön uppe på Alip Suoricohkka som då syns på bilden långt upp till vänster.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg