Då måste det nästan vara Geargevággi precis söder om Tjäktjapasset? Jokken in där ringlar med rätt krökar och det kommer en sidobäck från den lilla sjön uppe på Alip Suoricohkka som då syns på bilden långt upp till vänster.
Visst måste det det.
Då måste det nästan vara Geargevággi precis söder om Tjäktjapasset? Jokken in där ringlar med rätt krökar och det kommer en sidobäck från den lilla sjön uppe på Alip Suoricohkka som då syns på bilden långt upp till vänster.
Så jag satsar all heder och ära på att det är Vierrujohka som rinner där nere. Vi bör också skymta Honga till vänster långt bort i bilden.
För övrigt en fin bild: Bra skärpa och morgonljuset är fångat på ett utmärkt sätt.
En utbränd himmel behöver inte alltid ligga en bild till last, men kanske hade ett gråfilter gjort den ännu bättre. Kvällsljus... Jo, jag inser nu också att ljuset kommer från NV, vilket redan innan jag valde att publicera den borde lett mig till att avskriva morgonljus-teorin.Njaee - helt utbränd himmel och bilden är faktiskt tagen på kvällen!!!
Det där var vad jag skulle kalla en fin bild! GIck förbi där i somras, men då var det bara trist gråväder utan fina solstrålar som bröt igenom molnen
i Sarek såklart.....
Jag hade föreställt mig en trist transportsträcka, men det var en av de vackrare vyerna jag stött på i fjällen.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |