Gissa position

Jag är i desperat behov av att svara rätt nu efter att missat (ibland rätt så grovt) ett antal gånger. :)

Så jag satsar all heder och ära på att det är Vierrujohka som rinner där nere. Vi bör också skymta Honga till vänster långt bort i bilden.

För övrigt en fin bild: Bra skärpa och morgonljuset är fångat på ett utmärkt sätt.

Senast ändrad:
Så jag satsar all heder och ära på att det är Vierrujohka som rinner där nere. Vi bör också skymta Honga till vänster långt bort i bilden.

Stämmer alldeles utmärkt det! Tältplatsen ligger ett par kilometer nedströms Mårmastugan där dalen börjar bli lite grönare (från att ha varit mestadels vit längre upp).

För övrigt en fin bild: Bra skärpa och morgonljuset är fångat på ett utmärkt sätt.

Njaee - helt utbränd himmel och bilden är faktiskt tagen på kvällen!!!

Njaee - helt utbränd himmel och bilden är faktiskt tagen på kvällen!!!
En utbränd himmel behöver inte alltid ligga en bild till last, men kanske hade ett gråfilter gjort den ännu bättre. Kvällsljus... Jo, jag inser nu också att ljuset kommer från NV, vilket redan innan jag valde att publicera den borde lett mig till att avskriva morgonljus-teorin. :)

Det där var vad jag skulle kalla en fin bild! GIck förbi där i somras, men då var det bara trist gråväder utan fina solstrålar som bröt igenom molnen :(

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg