Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Fjället i bakgrunden verkar bekant och nästa gissning blir Gåsen och tältplatsen bör då ligga någonstans strax norr om Storforsen.
Bra nära, men haren klarade sig även denna gång...
Är vi NV om Tjallingklumpen och tittar på Västra bunnerstöten?
Fjället är västra Bunnerstöten och tältplatsen tror jag ligger söder om Lillulvåfjället sydväst om Tjallingen.
Nu tror jag harpalten stöp. Det är Västra Bunnerstöten som reser sig där bak och tältet står något/några hundratal meter från bron över Tjallingån, på den södra sidan. Sommarleden mot Gåsen passerar alldeles intill.
Vild gissning: Mot Stora Ulvåfjället från nånstans väster om Storulvån i sluttningarna mot Getryggen.dåligt beträffande om jag postat den här bilden tidigare.
Vad ser vi i bild # 1999 och var är fotografen placerad?
Thure
Varför? Sluttningen mot Ulvåfjället ser på kartan ut att vara rätt småkuperad ut, kanske är det de vackra åsarna på kors och tvärs vi ser?
Det är: Shishapangma!
Det är: Shishapangma!
Det kan du inte få rätt för - du måste ange om det är huvudtoppen, nordtoppen, centraltoppen, mittentoppen, västtoppen eller bottentoppen!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg