Gissa position

Jag kom ihåg att du hade här en bild från Basstavagge. Därifrån brukar man väl fortsätta till Saltoluokta. Du gillar nog inte att gå via Kungsleden. Jag behövde bara leta efter en nischdal liknande formation som öppnar mot öst mellan Sitojaure och Saltoluokta på kartan. Hittade den och flygbilden passade perfekt med din andra bild.
 
Jag kom ihåg att du hade här en bild från Basstavagge. Därifrån brukar man väl fortsätta till Saltoluokta. Du gillar nog inte att gå via Kungsleden. Jag behövde bara leta efter en nischdal liknande formation som öppnar mot öst mellan Sitojaure och Saltoluokta på kartan. Hittade den och flygbilden passade perfekt med din andra bild.
Det var onödigt klantigt av mig. Jag hade helt glömt att jag haft en bild från Basstavágge nyligen. :D
 
Utifrån hur vattendraget i dalgången ser ut, t ex biflödet till vänster om meandern, så tror jag att fotografen står mer eller mindre här:

 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg