Jag kom ihåg att du hade här en bild från Basstavagge. Därifrån brukar man väl fortsätta till Saltoluokta. Du gillar nog inte att gå via Kungsleden. Jag behövde bara leta efter en nischdal liknande formation som öppnar mot öst mellan Sitojaure och Saltoluokta på kartan. Hittade den och flygbilden passade perfekt med din andra bild.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Nästa bild, på vilken fjälltopp står jag nu?
Det var onödigt klantigt av mig. Jag hade helt glömt att jag haft en bild från Basstavágge nyligen.Jag kom ihåg att du hade här en bild från Basstavagge. Därifrån brukar man väl fortsätta till Saltoluokta. Du gillar nog inte att gå via Kungsleden. Jag behövde bara leta efter en nischdal liknande formation som öppnar mot öst mellan Sitojaure och Saltoluokta på kartan. Hittade den och flygbilden passade perfekt med din andra bild.
Första gissningen var bara att få lite bekräftelse, svaret skulle ju ha varit söder om R och utanför NP. Men sen tänkte jag om och behövde ingen bekräftelse.Helt rätt! Vad tog du det på? Första gissningen var ju fel.
Jag tror att du är uppe på toppen med lite udda namn, KekkonentoppenNästa bild, på vilken fjälltopp står jag nu?Visa bilaga 45406
Rätt svar, på bilden ser vi nedre delen av Visttasvaggi från Duopmacohkka toppen 1509 m. Det är ganska stenigt där. Man ser också många av Kebnekaise fjällen:Utifrån hur vattendraget i dalgången ser ut, t ex biflödet till vänster om meandern, så tror jag att fotografen står mer eller mindre här:
Nästa bild, var så god!
Riktigt bra gissat, det får du rätt för! Jag tror att bilden är tagen vid den lite större sjön.
Ja, troligen, det finns ju lite mer växtlighet där. Denna gång kom jag ihåg din kvällsbild från Rakkasoalgge som vi gissade på inte så länge sedan.Riktigt bra gissat, det får du rätt för! Jag tror att bilden är tagen vid den lite större sjön.
Nästa bild, vad heter fjället?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg