Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Var det svårt? Det trodde jag inte. Några ledtrådar då.
Det är fin utsikt där på den kullen jag fotograferar på, så det finns en del intressanta detaljer. Det ska finnas en stig nere vid vattendraget, men jag lyckades att hitta en högre stig. Mellan min stig och stigen där nere så är det mycket blötmark. Stigen som jag var på var mycket sned och lutade. I en lutande skog.
Det är fin utsikt där på den kullen jag fotograferar på, så det finns en del intressanta detaljer. Det ska finnas en stig nere vid vattendraget, men jag lyckades att hitta en högre stig. Mellan min stig och stigen där nere så är det mycket blötmark. Stigen som jag var på var mycket sned och lutade. I en lutande skog.
Senast ändrad:
Jag räknar inte med att detta är rätt, men för att börja någonstans: Vattendraget ser för litet ut och vegetationen för gles, men jag gissar Sarvesvágge med vy mot Tielmaplatåns sluttning bara för att där finns den sortens lodräta "ränder", plus stor risk att missa en och annan stig där (underdrift 🤣 )
Var det svårt? Det trodde jag inte. Några ledtrådar då.
Det är fin utsikt där på den kullen jag fotograferar på, så det finns en del intressanta detaljer. Det ska finnas en stig nere vid vattendraget, men jag lyckades att hitta en högre stig. Mellan min stig och stigen där nere så är det mycket blötmark. Stigen som jag var på var mycket sned och lutade. I
Jag, det är rätt gissat. Ränderna och hörnet var ledtråden. Det exakta positionen är svår. Har fått en gps positionen, men det duger.Jag räknar inte med att detta är rätt, men för att börja någonstans: Vattendraget ser för litet ut och vegetationen för gles, men jag gissar Sarvesvágge med vy mot Tielmaplatåns sluttning bara för att där finns den sortens lodräta "ränder", plus stor risk att missa en och annan stig där (underdrift 🤣 )
Jag hittade en hylla där jag tältade på mycket vackert.
Din tur då Elvah
Norr om Ritsem och utanför parken?
Helt rätt! Vad tog du det på? Första gissningen var ju fel.
?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg