Gissa position

Sylarna är korrekt.

Glaciären har kollapsat vilket har uppmärksammats i media senaste dagarna, bland annat här:
 
Ibland får man en känsla som leder till rätt ställa utan att verkligen har varit där;)
och i gränstrakterna blir det ju inte enklare när onlinekartor bara visar en land...

Nu skall vi fortsätta med en ny (bara några veckor sedan) bild och den vanliga frågan: Var?
Gissa 0924.jpg
 
Som vanligt behövs ingen frågeteken när du svarar :)
Jag var på väg in i nationalparken från Pålnostugan, tyvärr blev vädret så (vind, låga moln och senare regn) att jag bestämmde mig att fortsätta ut ur parken på andra sidan redan nästa dagen - men jag tänkar att komma dit igen.
 
Ja, en sån där dalgång mot söder förde tankarna till norra Sverige, och jag mindes att du har vandrat norr om Torneträsk förut. Bealchanvaggi känner jag till mycket bra och den kunde det inte vara. Och så kom jag ihåg LRCs vandring från år 2013 och fick där bekräftat den rätta platsen.
Ny bild, vad heter sjön?
IMG_6984.JPG
 
Ja, det är den. Jag tältade i Cuonjavaggi och gjorde en dagstur till Cuonjacohkka, nådde inte toppen, det var så mycket vind och moln att jag vände om här och gick tillbaka till tältet. Lite senare blev vinden ännu starkare och jag gick tillbaka till bilen.

Nästa bild var så god!
 
Tittade på det området inför höstens vandring men det blev att vi gick längre söderut genom Ballinvaggi istället.

Jag fortsätter med temat sjöar, vad heter denna?
bild5.jpg
 
Som ledtråd kan sägas att den inte ligger nära någon led och jag står vid en liten namnlös topp nedanför en större topp.

Bild åt väster
bild6.jpg


Bild åt öster
bild7.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg