Kaskasatjåhkkå?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jag tror vi skal längre söderut.Kaskasatjåhkkå?
Lillsylen blir min kandidat.
Storsylen och Sylporten på bilden.
Sylarna är korrekt.
Glaciären har kollapsat vilket har uppmärksammats i media senaste dagarna, bland annat här:
Glaciären har kollapsat vilket har uppmärksammats i media senaste dagarna, bland annat här:
Sylglaciären i Jämtland har kollapsat efter varma sommaren – fara för besökare
Efter sommarens rekordvärme och regn har glaciären i Sylmassivet i Jämtlandsfjällen helt kollapsat. – Det är en brutal förändring, säger Per Holmlund, professor i glaciologi vid Stockholms universitet. Nu varnas besökare för att det kan vara farligt att vistas nära Sylglaciären – och även andra...
www.svt.se
Vadvetjåkka NP, Cunuvaggi?
Ja, en sån där dalgång mot söder förde tankarna till norra Sverige, och jag mindes att du har vandrat norr om Torneträsk förut. Bealchanvaggi känner jag till mycket bra och den kunde det inte vara. Och så kom jag ihåg LRCs vandring från år 2013 och fick där bekräftat den rätta platsen.
Ny bild, vad heter sjön?
Ny bild, vad heter sjön?
Ja, det är den. Jag tältade i Cuonjavaggi och gjorde en dagstur till Cuonjacohkka, nådde inte toppen, det var så mycket vind och moln att jag vände om här och gick tillbaka till tältet. Lite senare blev vinden ännu starkare och jag gick tillbaka till bilen.
Nästa bild var så god!
Nästa bild var så god!
Urttijavri?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg