Gissa position

Japp! Det stämmer bra.
Vi hade gått i regn hela dagen och där och då dök stugorna upp. En påse gott och blandat inhandlades och det var den godaste gott och blandat påsen någonsin :)

Nästa bild!

Vi ska längre norrut.
Dalgången nedanför är lättillgänglig men verkar ändå inte vara så populär vad jag förstått. Vacker dalgång samt platå där jag befinner mig (runt 1000m höjd).

(Och det var även uppfriskande att få ta del av den i andra inlägg så avhandlade platsen ;) )

Senast ändrad:
Ja, det stämmer att det är vid Frippes fall / Kårsavagge.
Populär var menat relativt i det här fallet men jag borde uttryckt mig annorlunda. De gånger jag varit där har jag inte mött någon utan de flesta verkar rusa vidare på Kungsleden. Oavsett, en dalgång som rekommenderas att uppleva.

Ja, det stämmer att det är vid Frippes fall / Kårsavagge.
Populär var menat relativt i det här fallet men jag borde uttryckt mig annorlunda. De gånger jag varit där har jag inte mött någon utan de flesta verkar rusa vidare på Kungsleden. Oavsett, en dalgång som rekommenderas att uppleva.

Håller med om att Kårsavagge är fint och det är inte direkt motorvägstrafik där.

Din ledtråd gjorde det nästan för enkelt *L* om man får säga så.

Nåväl eftersom jag är upptagen i stort sett hela dagen vill jag inte att det ska bli paus i gissandet utan lämnar fältet fritt för den som vill lägga upp nästa bild (trodde väl aldrig att jag skulle avstå att lägga upp....)

Ledtråd kanske är på sin plats? Man ser både Sverige och Norge i bilden ovan.
Jag står på den lägre toppen och bilden visar den högre toppen.
Området har nämnts i media senaste tiden.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg