Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jag ansluter mig till tassemarks svar, med specificeringen att fotoplatsen är Čoamohas västtopp 1688.
Kåtotjåkkå (ser ut som dess dubbeltopp) från nånstans kring Kieron eller Tjåmuhas?
Vi tittar söderut och anar Alesvagge i högra hörnet. I förgrunden kanske Adnjetjårro bildar kuliss.
Den stora vita glaciären alldeles höger om högsta topparna kan vara Kåtoglaciären..
Vad kul med så många positiva gissningar och ett stort tack till alla Ni som gissade, och så dessutom bemärkta deltagare är med i detta ! Det tyder ju på att tråden ändå kan ha en substans och fortfarande har något att ge.
För, så fort vi ändå här skapar nått här, ställer frågor till varandra, lever ju detta.
Den här tråden är ändå det bästa på hela sajten här.
Ju klurigare bildfrågor ju mer nyfiken blir man.
Personligen vill jag att den ska blomstra och ställa frågor utifrån var och ens förmåga!
I från hög topp till djup dal!
Vem kom närmast nu då?
Ni båda: 'Tassemark och LRC’ får väl dela på det rätta svaret! Men..Pär, du kom lite sent in va?. Har du blivit trött?
Men detta var ju som sagt 'bus-enkel't. Fram, för mer udda toppar och ur ovanliga sedda vinklar. Gärna ifrån hög höjd och okänd terräng!
Men..Pär, du kom lite sent in va?. Har du blivit trött?
Det verkar så, satt å tänkte medans LRC svarade - och blir då rejält korrigerad... Andra gången samma vecka som han får rätta mina fel...
Försöker mig på en tafflig gissning...
Är Akka inblandat i det här?
Det finns några småknölar längst ut till öster i Kabla-massivet som ser ut ungefär så där. Jag har bilder på dem tagna uppifrån vindskyddet vid Rittak, och det känns i alla fall inte helt omöjligt.
Försöker mig på en tafflig gissning...
Áhkká är oskyldig den här gången. paerl är närmare geografiskt.
Áhkká är oskyldig den här gången. paerl är närmare geografiskt.
Vad kan det då vara?.. (Då behöver man ju ‘anstränga’ sig lite då med gissningarna ,och inte gissa rakt ut i luften som jag tyvärr gör.)
Hmmm.. ey? Kan det vara uppe där uppe vid Passåjve bakom Skierfe då, nånstans där i krokarna...?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg