Gissa position

Nog är det Kåtotjåkkå där borta, men jag tror nog att vi står på Pallentjåkka (1737). Man ser ju rakt in i både Ballinriehppi och Gaskariehppi.

Edit: Jag drar tillbaks det här och ansluter mig till LRC :cool:

Senast ändrad:
Jag ansluter mig till tassemarks svar, med specificeringen att fotoplatsen är Čoamohas västtopp 1688.

Kåtotjåkkå (ser ut som dess dubbeltopp) från nånstans kring Kieron eller Tjåmuhas?

Vi tittar söderut och anar Alesvagge i högra hörnet. I förgrunden kanske Adnjetjårro bildar kuliss.
Den stora vita glaciären alldeles höger om högsta topparna kan vara Kåtoglaciären..

Vad kul med så många positiva gissningar och ett stort tack till alla Ni som gissade, och så dessutom bemärkta deltagare är med i detta ! Det tyder ju på att tråden ändå kan ha en substans och fortfarande har något att ge.
För, så fort vi ändå här skapar nått här, ställer frågor till varandra, lever ju detta.
Den här tråden är ändå det bästa på hela sajten här.
Ju klurigare bildfrågor ju mer nyfiken blir man.
Personligen vill jag att den ska blomstra och ställa frågor utifrån var och ens förmåga!
I från hög topp till djup dal!

Vem kom närmast nu då?
Ni båda: 'Tassemark och LRC’ får väl dela på det rätta svaret! Men..Pär, du kom lite sent in va?. Har du blivit trött?

Men detta var ju som sagt 'bus-enkel't. Fram, för mer udda toppar och ur ovanliga sedda vinklar. Gärna ifrån hög höjd och okänd terräng!

Gierasjtjåhkkå?

Det finns några småknölar längst ut till öster i Kabla-massivet som ser ut ungefär så där. Jag har bilder på dem tagna uppifrån vindskyddet vid Rittak, och det känns i alla fall inte helt omöjligt.

Fjällsjö

Vinterfjäll är inte riktigt min grej... så jag kastar upp en sommarbild istället.
Var hittar man denna lilla sjö:

MVH ///Claes

Áhkká är oskyldig den här gången. paerl är närmare geografiskt.

Vad kan det då vara?.. (Då behöver man ju ‘anstränga’ sig lite;) då med gissningarna ,och inte gissa rakt ut i luften som jag tyvärr gör.)
Hmmm.. ey? Kan det vara uppe där uppe vid Passåjve bakom Skierfe då, nånstans där i krokarna...?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg