Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Tack, det finns inte så många jokkar som kommer från Norge där, jag sökte med Snuvrejohka i bildsök och hittade bilden "Zusammenfluss Riksojohka und Snuvrejohka", där Stuor-Jierta såg bekannt ut, sedan var det bara att titta på flyg bild på minkarta
Nästa bild, vad heter den här bäcken?
Nästa bild, vad heter den här bäcken?
Där ser man
För dom som vill inte själv leta efter bilden, det var denna bild från min förre besök i trakterna.
För den nya bilden har jag ingen gissning just nu.
Jag har tydligen lagt ut för många bilder på nätet.jag sökte med Snuvrejohka i bildsök och hittade bilden "Zusammenfluss Riksojohka und Snuvrejohka", där Stuor-Jierta såg bekannt ut,
För dom som vill inte själv leta efter bilden, det var denna bild från min förre besök i trakterna.
För den nya bilden har jag ingen gissning just nu.
Dags för en ledtrådsbild.
Dags för en ledtrådsbild.
Kan det vara Njabbejåhkå? Jag har en tvåårsplan att gå genom Sarek och Njabbejåhka och Tjåggnårisjåhkå är de två orosmoment jag ser om man ska gå till Ritsem från Suorva.
Expedition -Sarek; Höstvandring med Sundip Chatterjee, del 1
www.utsidan.se
Njabbejåhkå/Njavvejågåsj är rätt svar, vi är på ca. 800 möh. Man behöver inte oroa sig så värst mycket här, jokken kan man korsa över på stenar eller vada, bilden är från 28 juni 2009.
Den här bilden är från 1 juli 2019:
Nästa bild, var så god!
Bilden var väldigt intressant av den anledningen, det ser definitivt ut som att det är värt att ta höjd!
Vilket berg är det som gömmer sig i molntäcket?
Tja, man ser inte mycket av fjället, men den eviga jakten efter kottar tvingar mig att gissa något, så jag drar på höften: Kruanahke?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg