En bild åt annat håll här. Och det var min fjärde besök i den här dalen.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Inte att jag blev mycket klockare med den andra bilden, men vi skall ju gissa
Norr om Kvikkjokk men söder om Abisko?
Man märkar faktiskt inte så mycket av skjutfälten, för det är ingen "vanligt" skjutfält. Det är nedslagsområdet för raketer som skjuts upp på Esrange. Bara några veckor om året och inte under den tiden jag har rört mig där, varje "skjutning" (hur kallar man det för riktigt på svenska? På tyska skulle jag kalla det start) annonceras i förväg.Inspirerande! Men skjutfjält..?
Jaja, norr om Kvikkjokk förstås , men inte söder om Abisko.Inte att jag blev mycket klockare med den andra bilden, men vi skall ju gissa
...men inte söder om Abisko.
Som nästans förväntat nu blev det ju inte så väldigt många dalgånger att välja på.
Har jag en ny bild? Kannske. Vill jag lösa? Visst.
Typ här?
Pältsan i moln till vänster på första bilden.
Japp, Bealcanvaggi är rätt svar, vår tältplats var ca. 177,4 meter åt syväst från din prick på kartan. Efter att ha gjort en topptur på Lemmetfjellet och ett försök på Vassdalsfjellet tog vi oss till Pältsan. Vi gick till 1401, 1442 och 1267 m topparna men det fanns dimma hela tiden så vi såg inga vyer. Nästa bild, var så god!
Ditt foto får mig att minnas när jag gick upp från Tjuoldavágge för att komma till Vállevagge. Åt vilket väderstreck ska vi ta oss för att hitta din plats?
Lite utanför tråden
Jag har fiskat i ett sånt litet vattenfall en gång och det såg exakt ut så. I poolen under fallet fick jag så mycket fisk. Och det låg norr om E10. Och jag fick se fiskar som hoppade uppför.
Men det finns i ett annat land (Norge) så det kan inte vara det. Hursomhelst såna små fall är så vackra att se och gör att man längtar tillbaka till fjällen.
Jag har fiskat i ett sånt litet vattenfall en gång och det såg exakt ut så. I poolen under fallet fick jag så mycket fisk. Och det låg norr om E10. Och jag fick se fiskar som hoppade uppför.
Men det finns i ett annat land (Norge) så det kan inte vara det. Hursomhelst såna små fall är så vackra att se och gör att man längtar tillbaka till fjällen.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg