Om jag inte har fel - är ju gannska säkert - så har du fel.Och den första stugan är Njunjes.
Där finns en anledning att jag skrev stig och inte led...
Om jag inte har fel - är ju gannska säkert - så har du fel.Och den första stugan är Njunjes.
Haha, ok, där var jag slarvig och tittade inte så noga!Om jag inte har fel - är ju gannska säkert - så har du fel.
Där finns en anledning att jag skrev stig och inte led...
Självklart måste Kalle bekräfta att din svar är korrekt - om den nu är - men om jag jämför med min egen bild tror jag att du kan redan leta efter en ny bild.Sista försöket, Vistas då...
Ja, det var inte några tveksamheter när man jämför med din bild. Jag har också passerat där någon gång, fint ställe. Då gör jag så och undrar; var står tältet?Självklart måste Kalle bekräfta att din svar är korrekt - om den nu är - men om jag jämför med min egen bild tror jag att du kan redan leta efter en ny bild.
Henning
Det är rätt! Imponerande, hur lyckades du med det så snabbt?Gör en första gissning: Dörrsjön i Lunndörrs/Anarisfjällen, tältet skulle isf kunna stå på udden sydost om sjöns norra spets. Det ser iallafall ut att vara en förhållandevis högt belägen sjö.
Vid Bolagen, Härjedalen.Tack, skoj att det stämde. Jag kan absolut beskriva lite av skeendet, det ska väl också sägas att jag gillar att läsa terrängkartor Funderade först över vilka mellanstora kalfjällssjöar jag kände till med ett högt läge i förhållande till delar av närområdet, vilket fotot tydde på. Därefter använda länsstyrelsens terrängkarta till att se om detaljer i fotot kunde stämma på några, jag tittade först på en lappländsk sjö, sedan Dunsjön nära Ljungdalen (dessa två kunde snabbt avfärdas) innan Dörrsjön, vilken jag fastade för tillräckligt för en gissning. Branten åt höger rätt ner i sjön liksom de lägre fjällen och horisonten på andra sidan sjön tyckte jag såg ut att kunna matcha skapligt med kartan liksom känslan av utförslut längre bort, om fotot togs norrifrån.
Ny bild här, var ligger denna bro?
Visa bilaga 40734
Magisk bild förresten på Dörrsjön, är sugen på att prova rödingfisket där någon gång men än har det inte blivit av.Vid Bolagen, Härjedalen.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |