Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Hmm, givet sista ledtråden och att jag tycker mig se Alitoajvve så gissar jag att tältet står vid sjö 1018 på Oajetjåhkkå.Tackar, den var klurig! Nu undrar jag vid vilken sjö tältet står? Jag tror inte den har ett namn men väl en höjdangivelse.
Det stämmer bra, tråden är din!Hmm, givet sista ledtråden och att jag tycker mig se Alitoajvve så gissar jag att tältet står vid sjö 1018 på Oajetjåhkkå.
Det är alldeles riktigt! Varsågod, nästa bild.Jag funderar om det skulle kunna vara en bit söder om Råstojaure, närmare bestämt någon km öster om sjön Akcajavri ovanför Akcajohka?
Slarvig gissning, inte kollat kartan, men är det Anasjön..?Tackar, vilket är namnet på denna sjö? Visa bilaga 40771
Jag får inte riktigt ihop det men kanske Hanasjön då?Du är inne på helt rätt spår men det är en annan sjö i samma storleksklass och område, nästan att jag borde ge rätt men en snabbtitt på en karta lär göra det enkelt att se
Ja det är rätt. Taget från Bredsjöhögens sydsluttning, det är nog lite luriga proportioner på bilden.Jag får inte riktigt ihop det men kanske Hanasjön då?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg