Gissa position Stockholms län

Jag tror det är Flaten, (inte Tyresö Flaten) från strax norr om baden i sydlig riktning mot övergången till Drevviken?

Stämmer Peter

Här nedan en bild mot öster med Flatenbadet i bakgrunden. Gissningsbilden var tagen från västra stranden söderut med det höga berget på östra sidan strax söder om badet till vänster i bild.

Thure

Bilagor

• fikatime_redigerad-1.jpg
    fikatime_redigerad-1.jpg
    231.8 KB · Visningar: 252
Den här bron är nog mer känd för paddlare än skridskoåkare - var finns den?

Bilagor

• P4112447.jpg
    P4112447.jpg
    35.2 KB · Visningar: 231
Strax utanför Ålkistan

dvs Brunnsvikens utlopp i Lilla Värtan ligger Bockholmen och det här är kanske bron ut dit?

Thure

PS när jag kollar med Eniros utsiktsbilder så blir jag tveksam. Får leta vidare.

Senast ändrad:
Det som

gör mig tveksam är huset till vänster i bakgrunden, fel färg och fel fönstersättning jämfört med Eniro om man antar att bilden på bron är tagen från norr med Ekhagens skog och hus i fonden.

Men det mesta stämmer annars och jag har helt enkelt inget annat förslag.

Thure

Jodå Thure, du har helt rätt. Det är bron till Bockholmen. Bilden är tagen från Stocksunds hamn och husen i bakgrunden är i Ekhagen, det vänstra kanske snarare på Lappkärrsberget.

Ledtråd: Den här är tagen framför det vita huset på förra bilden (#393), i riktning mot var den bilden är tagen ifrån.

Bilagor

• P4112449.jpg
    P4112449.jpg
    57.4 KB · Visningar: 223
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg