Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En samojedhund?
Fast sjön vet jag inte. Norrviken kanske?
Fast sjön vet jag inte. Norrviken kanske?
Totte
heter han och är knappt 4 år gammal på bilden. Samojedhundarna kommer från västra Sibirien och användes av t ex Nansen och grabbarna på polarexepeditionerna för drygt ett sekel sedan. Några hundar överlevde och kom till Europa, där det blev en populär sällskapsras bland annat hos Queen Victoria.
Sjön har förekommit här i tråden tidigare men det är inte Norrviken.
Thure
heter han och är knappt 4 år gammal på bilden. Samojedhundarna kommer från västra Sibirien och användes av t ex Nansen och grabbarna på polarexepeditionerna för drygt ett sekel sedan. Några hundar överlevde och kom till Europa, där det blev en populär sällskapsras bland annat hos Queen Victoria.
Sjön har förekommit här i tråden tidigare men det är inte Norrviken.
Thure
Ältasjön
var det mycket riktigt. Men visst finns det flera sjöar på Södertörn som börjar på vokal t ex Albysjön, Aspen, Axaren, Ulvsjön, Uttran, Ådran, Ågestasjön och Öringesjön.
En bild till vad heter berget i bakgrunden och den istäckta ytan jag står på?
Thure
var det mycket riktigt. Men visst finns det flera sjöar på Södertörn som börjar på vokal t ex Albysjön, Aspen, Axaren, Ulvsjön, Uttran, Ådran, Ågestasjön och Öringesjön.
En bild till vad heter berget i bakgrunden och den istäckta ytan jag står på?
Thure
Bilagor
Senast ändrad:
Kan det vara
Kalvfjärden med telegrafberget i bakgrunden?
Kalvfjärden med telegrafberget i bakgrunden?
Kalvfjärden är rätt
Men jag tror att man mest ser Klövberget på bilden. Toppen av Telegrafberget som har blivit känd via August Strindberg borde ligga lite utanför bilden till vänster?
Bilden tagen vid udden på Notholmen strax SO om Tyresö Slott det står Fiskarsundet på den här kartan http://kartor.eniro.se/m/prkqJ
Thure
Men jag tror att man mest ser Klövberget på bilden. Toppen av Telegrafberget som har blivit känd via August Strindberg borde ligga lite utanför bilden till vänster?
Bilden tagen vid udden på Notholmen strax SO om Tyresö Slott det står Fiskarsundet på den här kartan http://kartor.eniro.se/m/prkqJ
Thure
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lägerplats i Stockholms närhet sökes! | Stockholm | 12 | ||
Stockholms gröna kilar. Agera nu! | Stockholm | 29 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg