Gillaknappen kan vara bra, reserverad för lite smarta och annorlunda inlägg... Borde finnas en Ogilla, personangrepp odyl hamnar på min hemliga idiot / shit-lista.
Personangrepp har en egen knapp redan, den heter "Rapportera"
/Patrik
Gillaknappen kan vara bra, reserverad för lite smarta och annorlunda inlägg... Borde finnas en Ogilla, personangrepp odyl hamnar på min hemliga idiot / shit-lista.
Men att trycka på "gilla" är väl motsatsen till att delta i en debatt? En debatt kräver väl engagemang tänker jag. Ett "gilla" är ofta den feges sätt utrycka vad nån annan sagt, men man "slipper stå för det" på ett sätt.Den som aktivt delar och driver kontroversiella åsikter får också räkna med att det blir debatt. Det är ju trots allt ett diskussionsforum.
Men att trycka på "gilla" är väl motsatsen till att delta i en debatt? En debatt kräver väl engagemang tänker jag. Ett "gilla" är ofta den feges sätt utrycka vad nån annan sagt, men man "slipper stå för det" på ett sätt.
Som kuriosa, här är en artikel av en produktdesigner på Facebook om varför de inte har en ogilla-knapp/tumme ner. Dom tycker en sån är för yxig. https://medium.com/designatmeta/reactions-not-everything-in-life-is-likable-5c403de72a3f#.96mfarspiGillaknappen kan vara bra, reserverad för lite smarta och annorlunda inlägg... Borde finnas en Ogilla, personangrepp odyl hamnar på min hemliga idiot / shit-lista.
Jag håller inte alls med. Om man tycker samma och tycker det är bra formulerat så anser jag att det är väldigt bra att man kan notera detta utan att skriva en likartad text själv.Men att trycka på "gilla" är väl motsatsen till att delta i en debatt? En debatt kräver väl engagemang tänker jag. Ett "gilla" är ofta den feges sätt utrycka vad nån annan sagt, men man "slipper stå för det" på ett sätt.
Precis, väldigt lite tillförs en diskussion genom att upprepa ett argument. Argumentet blir inte mer sant för det så att säga. Ett motargument däremot tillför ny info.Jag håller inte alls med. Om man tycker samma och tycker det är bra formulerat så anser jag att det är väldigt bra att man kan notera detta utan att skriva en likartad text själv.
Jag håller på att bli vansinnig av alla närmast identiska inlägg på Facebook. Det tycker jag visar att man inte läst andras kommentarer och gör många trådar oöverskådligt omfångsrika.
Så är det många gånger. Det ska inte stickas under stolen.Men att trycka på "gilla" är väl motsatsen till att delta i en debatt? En debatt kräver väl engagemang tänker jag. Ett "gilla" är ofta den feges sätt utrycka vad nån annan sagt, men man "slipper stå för det" på ett sätt.
Ett motargument däremot tillför ny info.
Ok, jag hänger inte på facebook, så vet knappt hur det funkar där, men är en del på twitter och stör mig alla dessa likes-jagande inläggen och drevandet hit och dit, men de stör mig iof inte mer än memes och sånt som tar så mycket plats och man får scrolla mycket.Jag håller inte alls med. Om man tycker samma och tycker det är bra formulerat så anser jag att det är väldigt bra att man kan notera detta utan att skriva en likartad text själv.
Jag håller på att bli vansinnig av alla närmast identiska inlägg på Facebook. Det tycker jag visar att man inte läst andras kommentarer och gör många trådar oöverskådligt omfångsrika.