Hej.
Jag har nu haft min Colorado 300 i snart 2 månader och jag är mycket nöjd med den. Har framförallt använt den på cykeln för att logga lite cykelrundor. Har även använt den som navigator i bilen och det funkar faktiskt kanon trots bristen på talade instruktioner.
Nu hade jag tänkt att använda den i löparspåret också och i så fall komplettera med pulsbandet. För att föra lite träningsstatistik hade jag tänkt att använda mig av Garmin Training Center som man kan ladda ner gratis från Garmins hemsida, men när jag försöker ansluta GPS:en så säger den att den har hittat en GPS men att denna ej är kompatibel med Training Center. Och nu till mina frågor:
1. Skall Coloradon funka tillsammans med Training Center och måste man i så fall göra nån inställning som jag har missat (eller funkar TC bara för ForeRunner-serien)?
2. Vid användning av pulsbandet, lagras pulsen i den vanliga spårloggen så att man kan plocka ut den i GPX-format?
3. Om nu inte TC funkar, finns det nåt annat liknande program som rekommenderas?
//stgus