känner att jag måste få ventilera lite här..
vill börja med att säga att jag är såväl imponerad som avundsjuk på prestationen/erna martin och olof utfört.
Det här med att gå ut och säga att man har världsrekord i ngt är en ganska stor grej tycker jag och gör man det bör man ha klart för sig vad det innebär. Det är säkert ok för många att räkna det som att man åkt nerför everest fast man skippat ngn bit...det är dock inte ok för MIG, och andra med mig. Inte om man ska officiellt gå ut med det som ett rekord iaf...många kämpar för den här typen av bedriften, att göra dem enligt vedertagna regler, det gäller inte bara att skida utför everest..det kan handla om att friklättra den eller den leden på el cap eller (ehm kommer inte på ngt nu i hasten) liknande. För dem som lever för detta tycker jag det är oförskämt att gå ut med ett liknande påstående.
Det finns ju trots allt dokumenterat att det går att skida utför hela everest (mäktig prestation fö)...jag bryr mig heler inte ett smack i om det inte fanns snö där för tillfället. Ja, säger kanske ng då..men då går det ju inte åka nedför everest..nä, vid vissa tillfällen går det inte att skida nerför everest, snötillgången är en faktor som är svår att göra ngt åt när man står där..
till sist i detta halvluddiga inlägg...var glad och stolt över vad ni presterat inte vad ni inte har presterat