JohnnyL; sa:
MEN han går ju!!! Då har han inte kört mororcykel upp !!
Sant!
Och precis lika underkänt som att
gå ner med skidor på ryggen. Givetvis min högst personliga uppfattning.
Eftersom nu Kit DL bitvis skidat Everest och de andra sex topparna och Davo K skidat alla sju hela vägen anser jag att "Fallet Fånga Dagen" är avslutat i världsrekordshänseende.
Undantaget är att Olof är den första som lämnat Everests topp med telemarkskidor.
Ingen kan rimligen ifrågasätta detta rekord och rekordet att vara första svenskar att klara 7summits Kozzie-versionen kan heller ingen ta ifrån dem.
Sträng, om han nu lyckas få upp sin grupp på Vinson, kommer att bli första svensk att klara 7Summits Puncak Jaya-versionen.
Summa summarium - Strängs missade tidsrekord och Fånga Dagens missade skidrekord till trots, anser jag inte att man får glömma de prestationer de faktiskt utfört.
Fredrik, Olof och Martin har klättrat på alla kontinenter, tagit sig upp på potentiellt livsfarliga berg och sällat sig till en mycket liten skara människor som utfört något liknande.
Oavsett vad man tycker om projekten som sådana, har de tagit steget ut i det okända, förverkligat sina respektive drömmar och dessutom gjort det förbannat bra.
Det är en av de (för mig) viktiga aspekterna.
Den andra är att folk håller sig till sanningen.