f91jsw; sa:Så länge det inte finns en entydig definition av vad det innebär att skida ner för ett berg och alla inblandade är överrens om den så kan man knappast anklaga någon för fusk.
Finns det någon defenition av att klättra upp på Everest? Om inte, antag att jag blir avsläppt av en super-helikopter 4 m från toppen, går sista biten och sedan blir upplockad av helikoptern igen. Skulle du tycka att jag ljög om jag sa att jag klättrat upp?
Det finns inga regler för att hoppa högt heller, så jag kan säga att jag hoppat 3 m även om jag gjort det med studsmatta.
När Clinton sa att han inte haft s#x med Lewinsky eftersom hon bara "snaskat kotten", ljög han då?
Visst kan man tycka att defenitionerna är konstiga. Dom flesta tycker att man ska klättra från BC, men hur man tar sig dit är det ingen utom salig G Kropp som brytt sig om. Såna här petimeter-diskussioner mellan två ovetande nollor som du och jag kan bli hur långa och ointressanta som helst. Om förståsigpåarna säger att man ska skida hela vägen för att det ska räknas, då är det väl så?