Bra personal
Kan inte hålla med om det som de flesta verkar tycka här om att det mest är okunnig personal i de störrre sportkedjebutikerna.
Det kan hända att man som anställd i en större butik inte har samma spetskunskap som i en mindre butik med mer specialiserat sortiment. Detta för att man då ofta har många många fler produkter och fler produktområden som man skall lära sig. I en mindre butik som tex Löplabbet, som någon nämde som en bra butik, har man löparskor som specialitet och kan därför fokusera på bara det och lära sig det mer ingående.
Det finns nog inget självändamål för en säljare i att vara okunnig. Tvärtom så har nog de flesta säljare ett driv och längtan efter att lära sig mer om produkter och användning av dessa. Om det är någon speciell detalj som en rem eller ett spänne som man undrar över och säljaren inte kan just det så är det lätt för honom/henne att ringa/maila leverantören och ta reda på det.
Man kan också som kund med ett specialintresse kanske lära säljaren något vid ett köp som han/hon kan föra vidare till nästa kund. Förmodligen tycker säljaren att detta är bra och då kanske även de större butikskedjorna kan ha ett större sortiment och då också bli tvingade till en högre kunskapsnivå.
Kan inte hålla med om det som de flesta verkar tycka här om att det mest är okunnig personal i de störrre sportkedjebutikerna.
Det kan hända att man som anställd i en större butik inte har samma spetskunskap som i en mindre butik med mer specialiserat sortiment. Detta för att man då ofta har många många fler produkter och fler produktområden som man skall lära sig. I en mindre butik som tex Löplabbet, som någon nämde som en bra butik, har man löparskor som specialitet och kan därför fokusera på bara det och lära sig det mer ingående.
Det finns nog inget självändamål för en säljare i att vara okunnig. Tvärtom så har nog de flesta säljare ett driv och längtan efter att lära sig mer om produkter och användning av dessa. Om det är någon speciell detalj som en rem eller ett spänne som man undrar över och säljaren inte kan just det så är det lätt för honom/henne att ringa/maila leverantören och ta reda på det.
Man kan också som kund med ett specialintresse kanske lära säljaren något vid ett köp som han/hon kan föra vidare till nästa kund. Förmodligen tycker säljaren att detta är bra och då kanske även de större butikskedjorna kan ha ett större sortiment och då också bli tvingade till en högre kunskapsnivå.