Instämmer
Effekterna av sälj och produktutbildning av personal är ofta underskattade av företagsledarna, och därmed lågt prioriterade... många av de större kedjorna lägger hellre mer fokus på det visuella, alltså att investera i välstylade/planerade butiker, som säljer mer än kunnig personal... både och, är givetvis att föredra.
Det finns tester som visar att andelen sk "mekanisk försäljning", dvs där kunden hjälper sig själv (styrs av exponeringen), är större än personlig service. Men frågan är om det gäller tekniska uteplagg.
//T
Tänk om butikerna kunde använda lite av vinsten till att utbilda personalen....
...fast då hade det ju inte blivit samma vinst förståss.
Effekterna av sälj och produktutbildning av personal är ofta underskattade av företagsledarna, och därmed lågt prioriterade... många av de större kedjorna lägger hellre mer fokus på det visuella, alltså att investera i välstylade/planerade butiker, som säljer mer än kunnig personal... både och, är givetvis att föredra.
Det finns tester som visar att andelen sk "mekanisk försäljning", dvs där kunden hjälper sig själv (styrs av exponeringen), är större än personlig service. Men frågan är om det gäller tekniska uteplagg.
//T