Forumkniv - EKA Swede 92

Nu har 25 svar inkommit och det är väl dags att peta lite på den här tråden igen :)

Resultatet som det ser ut nu är följande:

"[Utsidans logga] forumkniv 2013 x/yy" 12,0%
"[Utsidans logga] utsidan.se 2013 {ny rad} [forum-nick] x/yy" 16,0%
"[Utsidans logga] utsidan.se 2013 no. x/yy {ny rad} [forum-nick]" 28,0%
"[Utsidans logga] utsidan.se 2013 no. x/yy" 44,0%
Spelar ingen roll 0,0%​

Jag tror inte att det kommer att bli någon skillnad i svaren, dvs vilket alternativ som "vinner" och kommer därför att ta kontakt med EKA om det här. Jag har fått in betalningar för 22 knivar, och väntar därför ivrigt på resten :) Tänk på det alla ni som har skrivit upp er tidigare. Nu börjar det dra ihop sig och jag ser gärna att så många som möjligt betalar in så fort som möjligt för att slippa jaga er när det är dags. Jag kommer att skicka ut ett mail, men inte mer än så. Har man då inte betalat in pengarna när de går iväg till EKA så blir det ingen kniv...

Om det är någon som är intresserad av att hänga med på detta så går det bra att säga så här. Men själva anmälan görs genom att skicka ett mail till mig och skriva forumalias, namn, adress, telefonnummer och emailadress. Jag skickar då kontouppgifter i retur där ni kan sätta in 500 kr för kniven. Och det är först när pengarna verkligen sitter på kontot som ni är med i matchen!
__
Fredrik
 
Nu har 25 svar inkommit och det är väl dags att peta lite på den här tråden igen :)

Resultatet som det ser ut nu är följande:

"[Utsidans logga] forumkniv 2013 x/yy" 12,0%
"[Utsidans logga] utsidan.se 2013 {ny rad} [forum-nick] x/yy" 16,0%
"[Utsidans logga] utsidan.se 2013 no. x/yy {ny rad} [forum-nick]" 28,0%
"[Utsidans logga] utsidan.se 2013 no. x/yy" 44,0%
Spelar ingen roll 0,0%​

Jag tror inte att det kommer att bli någon skillnad i svaren, dvs vilket alternativ som "vinner" och kommer därför att ta kontakt med EKA om det här. Jag har fått in betalningar för 22 knivar, och väntar därför ivrigt på resten :) Tänk på det alla ni som har skrivit upp er tidigare. Nu börjar det dra ihop sig och jag ser gärna att så många som möjligt betalar in så fort som möjligt för att slippa jaga er när det är dags. Jag kommer att skicka ut ett mail, men inte mer än så. Har man då inte betalat in pengarna när de går iväg till EKA så blir det ingen kniv...

Om det är någon som är intresserad av att hänga med på detta så går det bra att säga så här. Men själva anmälan görs genom att skicka ett mail till mig och skriva forumalias, namn, adress, telefonnummer och emailadress. Jag skickar då kontouppgifter i retur där ni kan sätta in 500 kr för kniven. Och det är först när pengarna verkligen sitter på kontot som ni är med i matchen!
__
Fredrik

Ser att det minst sagt är "strid på kniven" om det ska vara ett forumnick på kniven eller ej.
Jag har röstat mot det eftersom det nick jag har på forumet inte är något som jag vill ha på en kniv. Däremot, så kan jag tänka mig att ha ett annat namn på kniven istället, vilket kanske inte är så svårt att fixa i beställningen egentligen? Kan det funka om jag mailar dig en ändring av nickname?
 
Ser att det minst sagt är "strid på kniven" om det ska vara ett forumnick på kniven eller ej.
Jag har röstat mot det eftersom det nick jag har på forumet inte är något som jag vill ha på en kniv. Däremot, så kan jag tänka mig att ha ett annat namn på kniven istället, vilket kanske inte är så svårt att fixa i beställningen egentligen? Kan det funka om jag mailar dig en ändring av nickname?

Hm, tja, jag ser väl personligen inga problem med det...
__
Fredrik
 

clindh

Forumvärd
Ser att det minst sagt är "strid på kniven" om det ska vara ett forumnick på kniven eller ej.
Jag har röstat mot det eftersom det nick jag har på forumet inte är något som jag vill ha på en kniv. Däremot, så kan jag tänka mig att ha ett annat namn på kniven istället, vilket kanske inte är så svårt att fixa i beställningen egentligen? Kan det funka om jag mailar dig en ändring av nickname?
Det är väl en utmärkt idé, man får välja vad som skall stå helt enkelt - det blir ju ändå en individuell gravyr för att få numreringen.

(Jag kan hjälpa till med ett formulär där man fyller i sina uppgifter om det förenklar insamlingen för dig Fredrik)
 
Det är väl en utmärkt idé, man får välja vad som skall stå helt enkelt - det blir ju ändå en individuell gravyr för att få numreringen.

(Jag kan hjälpa till med ett formulär där man fyller i sina uppgifter om det förenklar insamlingen för dig Fredrik)

Tack Christer! Men jag har redan ett litet kalkylblad med all information i, så jag tror det skulle ställa till det mer i det här läget, men tack ändå.

Själv välja text... Ja, det är ju ett alternativ som inte har kommit upp förrän nu :) Jag ser som sagt inga problem med det... Utan vinner forum-nicks-alternativen så är det fritt fram att höra av sig till mig med alternativa ord. Jag vill dock inte ha några texter här, utan det får vara ett ord som ersätter ert namn här på forumet :)
__
Fredrik
 
Nu har 28 svar inkommit och det börjar väl närma sig en stängning av den enkäten...

Resultatet som det ser ut nu är följande:

"[Utsidans logga] forumkniv 2013 x/yy" 10,7%
"[Utsidans logga] utsidan.se 2013 {ny rad} [forum-nick] x/yy" 14,3%
"[Utsidans logga] utsidan.se 2013 no. x/yy {ny rad} [forum-nick]" 32,1%
"[Utsidans logga] utsidan.se 2013 no. x/yy" 42,9%
Spelar ingen roll 0,0%​

Alternativ tre har närmat sig något, och det skiljer faktiskt bara tre svar (9-12). Och jämför man de två grupperna (alias vs inget alias) så är det mer eller mindre jämt 46,4% är för sitt alias (el dyl) på kniven.

Jag har därför ett diplomatiskt förslag :) Jämför man alt tre och fyra så är skillnaden rad två, dvs forum-nick. Den raden kan då vara valfri. Dvs rad ett kommer att vara gemensam för alla [Utsidans logga] utsidan.se 2013 no. x/yy, men rad två med alias är det bara de som aktivt har meddelat mig att de vill ha sitt alias, eller någonting annat där som får.

Vad säger ni andra om det förslaget?

För övrigt så är det 27 personer som har betalat in pengar på mitt konto för kniven. Jag saknar dock betalning från flera som var ganska tidigt ute och anmälde intresse. Om det är så att det är någon som inte längre är intresserad så skulle jag uppskatta om dessa ville ta kontakt med mig och meddela det.

Om det däremot är någon som är intresserad av att hänga med på detta så går det bra att säga så här. Men själva anmälan görs genom att skicka ett mail till mig och skriva forumalias, namn, adress, telefonnummer och emailadress. Jag skickar då kontouppgifter i retur där ni kan sätta in 500 kr för kniven. Och det är först när pengarna verkligen sitter på kontot som ni är med i matchen!
__
Fredrik
 
Just det, det glömde jag skriva i förra inlägget... Jag har även skickat dessa två förslag till EKA och väntar på deras skisser. Så fort jag har någonting där så delar jag givetvis med mig till er :)
__
Fredrik
 
Jag har därför ett diplomatiskt förslag :) Jämför man alt tre och fyra så är skillnaden rad två, dvs forum-nick. Den raden kan då vara valfri. Dvs rad ett kommer att vara gemensam för alla [Utsidans logga] utsidan.se 2013 no. x/yy, men rad två med alias är det bara de som aktivt har meddelat mig att de vill ha sitt alias, eller någonting annat där som får.
__
Fredrik

Jag tycker att det låter som en toppenidé!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
turboadde Fråga om eka swede 88 Utrustning allmänt 9
Frandsén91 Eka H8. Smörkniv Utrustning allmänt 13
insco EKA Nordic H8 Utrustning allmänt 1
flanell tjejer & knivar! Utrustning allmänt 172

Liknande trådar