Forumkniv - EKA Swede 92

Du gjorde helt OK photoshoppningar av skruv-alternativ. Ni vet väl att det enligt Adobe är olagligt att att säga/skriva photoshoppa! :)

Jag är säker på att det kommer att uppskattas om du (eller andra) kommer med utkast till var och hur gravyr ska placeras, storlek, om den ska synas i sin helhet även med infällt blad osv.

Tack :) Men ska man vara petig så Paint.net:ade jag bilderna ;)
Hm, det här med typsnitt och fin-lir är inte min sak. Men visst, jag kan göra ett försök framöver... Men förvänta er inga mästerverk...
 
Finessen med laserbränning och plasma för den delen är ju att individuell numrering ligger i mjukvaran.Precis som dePaul är jag för det rejälare fodralet.
 
Fodral till EKA Swede 92

Kan man hoppas på ett sådant här fodral till forumkniven?
Har haft en EKA med ett liknande fodral och det trivdes jag bra med.



I mina ögon ser det här trevligare ut än det som finns på Cyberphotos hemsida. (se inlägg #39).
 

Bilagor

  • EKA2.jpg
    EKA2.jpg
    64.4 KB · Visningar: 472
Gravyr...

Lekte lite i PS och gjorde en snabb bild med gravyr… dessvärre blev inte resultatet det bästa då jag inte hade en högupplöst bild, så jag ägnade bara någon minut åt graveringen! Använde/lånade en mycket låg upplöst bild från nätet*

Om någon kan rekvirera mig en högupplöst bild på 92:an, så kan jag göra olika layouter (fonter/gruppering) om intresse finns vill säga?


*Källa: worldknives.com


Mvh troswe


P.S.

Kanske enklast att höra med "EKA" vilka Fonter dom har tillgång till för graveringen av bladet...
 

Bilagor

  • 92 k1.jpg
    92 k1.jpg
    12.8 KB · Visningar: 476
  • 92 k2.jpg
    92 k2.jpg
    47.3 KB · Visningar: 481
Senast ändrad:
Lekte lite i PS och gjorde en snabb bild med gravyr… dessvärre blev inte resultatet det bästa då jag inte hade en högupplöst bild, så jag ägnade bara någon minut åt graveringen! Använde/lånade en mycket låg upplöst bild från nätet*

Om någon kan rekvirera mig en högupplöst bild på 92:an, så kan jag göra olika layouter (fonter/gruppering) om intresse finns vill säga?


*Källa: worldknives.com


Mvh troswe


P.S.

Kanske enklast att höra med "EKA" vilka Fonter dom har tillgång till för graveringen av bladet...
Det där ser riktigt bra ut! Hur blev det, fick vi använda kompassnålen?? Jag antar att Utsidans ledning inte har något emot det? Det är ju trots allt en viss reklam för dem.

Intresse finns förstås för ännu finare upplösning ;).

~Paul~
 
Riktigt snyggt, Troswe! Jag ska kolla med EKA om de har några preferenser vad gäller typsnitt och om de kan bistå med högupplösta bilder. Har du kollat på deras hemsida?

Och, ja, vi har fått ok att använda nålen (se tidigare i tråden).
 
Instämmer, riktigt snyggt förslag på gravyren av troswe:) En ytterligare fördel med individuella nummer (och möjligen alias) är att om någon av misstag skulle förlägga sin kniv finns det möjlighet för upphittaren att hitta rätt ägare - så låt oss behålla listan.
Även om det tar lite tid för EKA att starta serieproduktionen och leverera våra knivar tycker jag inte det är någon stor sak. Kom överens med EKA när leverans kan ske och när anmälan stänger (lägg ut info om datumen på hemsidan så alla har samma info), sedan håll anmälan öppen så länge som möjligt för att ge möjligheten för fler intressenter att anmäla sig;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
turboadde Fråga om eka swede 88 Utrustning allmänt 9
Frandsén91 Eka H8. Smörkniv Utrustning allmänt 13
insco EKA Nordic H8 Utrustning allmänt 1
flanell tjejer & knivar! Utrustning allmänt 172

Liknande trådar