• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

forum val

vad röstar du på i riksdagsvalet

  • centerpartiet

    Röster: 3 4.9%
  • folkpartiet

    Röster: 7 11.5%
  • krisdemokraterna

    Röster: 2 3.3%
  • miljöpartiet

    Röster: 12 19.7%
  • moderaterna

    Röster: 16 26.2%
  • socialdemokraterna

    Röster: 6 9.8%
  • vänsterpartiet

    Röster: 5 8.2%
  • övrigt

    Röster: 7 11.5%
  • rösta blankt

    Röster: 1 1.6%
  • soffliggare

    Röster: 2 3.3%

  • Totala väljare
    61
Två dagar kvar... Ser ut att bli ett spännande val och det är inte så säkert vem som vinner. Om man ska tro de senaste undersökningarn så kommer vi att få ett nytt parti i riksdagen som ingen vill samarbeta med. Om detta parti samtidigt blir vågmästare kan det blir riktigt kul och många debatter och förhandlingar om vem som ska styra.

Ska nog köpa en del chips och följa valvakan på nätet. Ska bli kul att se vad de olika partiledarna säger efter valet.

Förlorarna säger så här: Vi var för dåliga på att föra fram vårt budskap.
-Att budskapet skulle vara mindre attraktivt tänkte dom inte på....

Angående vågmästare: Politikerna kommer att vara synnerligen irriterade på att medborgarna utrycker en avvikande åsikt.
"Etablerade" partier kommer att göra allt för att återställa den "rätta ordningen".
 
Jag tycker att Vargpartiet skulle fått ett eget alternativ i pollen. Inte säkert att de klarar fyraprocensspärren men på ett friluftsforum som detta har de säkert många sympatisörer. Deras paroll "Varg i varje län och flest i skogslän" räcker för att de skall få min röst iaf.
 
Jag tycker att Vargpartiet skulle fått ett eget alternativ i pollen. Inte säkert att de klarar fyraprocensspärren men på ett friluftsforum som detta har de säkert många sympatisörer. Deras paroll "Varg i varje län och flest i skogslän" räcker för att de skall få min röst iaf.

Angående varg så känner jag mig rätt så säker just nu.
Nästa steg blir "flytta ner alla vargar söder om mälaren"
Det måste vara en perfekt kompromiss -alla får vad dom vill ha.
 
En fundering:
Om vi drar ett streck över mälaren, (sthlm i söder) och har omröstning i norr, -kommer då vargkramarpartiet att hamna under 4%-spärren?
Deras röster räknas alltså inte..?