• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

forum val

vad röstar du på i riksdagsvalet

  • centerpartiet

    Röster: 3 4.9%
  • folkpartiet

    Röster: 7 11.5%
  • krisdemokraterna

    Röster: 2 3.3%
  • miljöpartiet

    Röster: 12 19.7%
  • moderaterna

    Röster: 16 26.2%
  • socialdemokraterna

    Röster: 6 9.8%
  • vänsterpartiet

    Röster: 5 8.2%
  • övrigt

    Röster: 7 11.5%
  • rösta blankt

    Röster: 1 1.6%
  • soffliggare

    Röster: 2 3.3%

  • Totala väljare
    61
Nej, just den tanken har jag inte fått ihop. Jag har inget emot jakt, men jag ser inte riktigt hur man kan hävda att man skyddar ett djur genom att döda det.

Kändes det konstigt? Vi är intresserade av att djuren ska finnas även i framtiden..
Vi är intresserade av att dom mår bra och föröka sig.
Sen kvitterar vi ut räntan på kapitalet. Inget kapital-ingen ränta.
 
Bättre att dom [M] går ihop med SD eftersom dom i stort sett har
samma inriktning i dom flesta frågor.
Särskilt i frågor om arbetsrätt, EU-medlemskap, fri rörlighet för människor och kapital inom unionen, att privata företag får konkurrera om sjukvård, skola etc. De ligger ruskigt nära varandra där.

Sen kämpar väl båda för att Turkiet skall bli EU-medlem, eller är jag felunderrättad där?
 
Bättre att dom går ihop med SD eftersom dom i stort sett har
samma inriktning i dom flesta frågor.

SD är ju inte intresserade av andra frågor än sin kärnfråga, monokulturen. Så vill man ha med sig dem så måste man låta dem få sin vilja igenom när det gäller integrationspolitiken, dvs att inte ha någon integrationspolitik överhuvudtaget, utan att det är upp till varje invandrare att se till att inte gå att skilja från en infödd svensk så som de såg ut innan vi hade påverkan från andra kulturer. Annars är de inte välkomna.

Tveksamt om M ställer upp på det.
 
Det mest rättvisa är att dom inte gå ihop med nån alls.
En MP-are måste bli besviken när det visar sig att han lagt en röst för alliansen.
En företagare som plötsligt har fått MP i regegeringen.

Det är inte juste att blocken ändrar skepnad efter valet.

Som att gifta sig med ett fruntimmer som visar sig ha en snopp.

Låt det bli som folket har röstat.
 
Låt det bli som folket har röstat.

Japp, vi låter det bli som folket har röstat, men hur har de röstat då? 49 procent vill ha alliansen och lite färre vill ha de rödgröna. Kanske bäst att dela sverige i tre delar, en för alliansen (söder om dalälven - skåne) en för rödgröna (norr om dalälven) och sen skåne för SD.

sen får folk helt enkelt flyttta till den del de har röstat på. Bara att övervaka detta projekt löser säkert hela arbetslösheten också.
 
Japp, vi låter det bli som folket har röstat, men hur har de röstat då? 49 procent vill ha alliansen och lite färre vill ha de rödgröna. Kanske bäst att dela sverige i tre delar, en för alliansen (söder om dalälven - skåne) en för rödgröna (norr om dalälven) och sen skåne för SD.

sen får folk helt enkelt flyttta till den del de har röstat på. Bara att övervaka detta projekt löser säkert hela arbetslösheten också.

Håller med dig, men är det inte bättre att bilda 3 regeringar, det blir ju jäkla kostsamt att flytta runt
folk i olika riktningar.
(100 på licensen, känner redan hur det börjar rycka i höger pekfinger)
 
Håller med dig, men är det inte bättre att bilda 3 regeringar, det blir ju jäkla kostsamt att flytta runt
folk i olika riktningar.
(100 på licensen, känner redan hur det börjar rycka i höger pekfinger)

Nä, bättre att alla får bo med de som tycker lika. Jag förutsätter ju nu att valmyndigheten för länge sen slutat låtsas om att det jag röstar på är hemligt och i verkligheten har reggat allt.

och som sagt, vi löser ju hela arbetslösheten. Vill man inte flytta så är det deportation som gäller. Tror iofs att varken nordamerika eller australien är aktuella längre som deportationsställen, men sibirien är till största delen folktomt

Nä det var sista inlägget i denna debatt som verkligen gått överstyr