Billigt o Bra
Jag har börjat smått med att gå över till godisburkar från affärn, man får dem, om inte så gå någon annanstans.
Bäst tillfälle brukar vara när lösgodiset fylls på, då blir de jätteglada att bli av med dem, hör med din butik när de fyller på lösgodis.
Jag hade en sån där "snickarskiva" som finns färdig att köpa på alla byggvaruhus, i mitt exempel får det plats fem burkar på rad.
Av dessa skivor kan man enkelt bygga upp en hylla som man vill ha den så att burkarna passar in i hyllan.
Burkarna är dessutom kanon att förvara mat i till uteturen.
De väger inte så mycket, och räddar dekorationen på smörgåstårtan från att klämmas sönder i packningen på väg till Matterhorn...
De är ochså kanon att frysa in i hemma.
Bra också för uppsortering av kryddpåsar, såspåsar, småsaker o sånt i skafferiet hemma.
Toppen till spik, skruv där kartongen gett upp.
Även till småprylarna i bilen som ligger överallt i kofferten o skramlar, glödlampor,säkringar, surrningsband, handskar, etc.
Det finns olika höga godisburkar, så man kan laborera lite som man vill ha det.
Observera att man behöver inte bygga ett hyllplan mellan varje burkrad, man kan stapla på varandra det som passar ihop med innehållet.
Sedan om man vill piffa till det kan man ju sätta dit tydliga etiketter med innehåll angivet.
Lock används vid behov, jag har det inte på mina burkar med friluftsgrejor.
(obs inteICA Supermarket i Skärblacka, de burkarna är mina )