Det är inget direkt svar på frågan, men kan inte annat än att hålla med, byt till gasolbrännare. Har man en gång gått från T-röd till gasol så kan man inte förstå hur man kan använda något annat. Bortsett från fördelarna vid matlagning (uppkokstid och reglermöjligheter) så slipper man ju sotet, man slipper vänta på att brännaren skall svalna för att packa undan den eller fylla på. Det är så mycket enklare att hantera och laga mat i mitt kök sen jag bytte till gasol.
Gasol i bil har ju också varit uppe, här och i äldre trådar, tuben skall väl förvaras under 50c sällan det blir så varmt tex under stolen eller i reservhjulsfacket. Sen är det väl så att vi den temperaturen löser tubens skydd ut, dvs botten vänder sig för att hantera övertrycket? (jag kan ha fel) Så det är väl ytterligare högre temp som krävs för att den skall läcka
Sen när det gäller säkerhetsflaskan så finns det ju fler praktiska fördelar, den är lättare att dosera ur om inte annat, samt om du råkar välta den "öppen" så flödar det ju inte en halv liter T-röd över ens prylar. Finns ingen anledning att inte lägga en hundring på en flaska