Förstörd duntröja?

Jag tycker fortfarande att det är solklart att tillverkaren ska supporta. Hur plagget är inhandlat är inte relevant - åtminston inte förrän det reklameras. Om det är köpt i tillverkarens outletbutik borde det vara reklmerbart om man inte angivit att plagget säljs billigare för att det inte går att tvätt enligt tvättråden.
Tennisbollar i all ära men det finns helt normala torktumlare där det framgår av manualen att dunsovsäckar inte ska köras i maskinen, och jag tar det inte för otroligt att det även står restriktioner om föremål som tennisbollar. (Det betyder förvisso inte att man inte KAN lyckas med att torka sovsäckar/jackor med tennisbollar med gott resultat...)

Jag läste tidigare idag (eller rättare sagt sent på söndagskvällen) ett reklamblad från Intersport. Där skriver dom bl.a att man ska använda tennisbollar i torktumlaren när man torkar dunkläder.

Per

Ja sa ju att det skulle ordna upp sig! Det är inte mycket Dr Boben inte vet om dun....(hmm nåja.)

men nästa gång kan du gott vara mindre blygsam med tempen på tumlare....ha mindre än kroppstemp är dumt. Vi tillredningen av dunet värmebehandlas det vid höga temperaturer. det som brukar vara gränssättande är yttertyget och det faktum att torktumlare i gemen har mycket dåliga termostater som kan ge lokala temperaturer somi värsta fall smälter yttertyg mm.

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg