Re: Re: Hyra tält
Jag hyrde på Outside i Malmö och det var inte så dyrt då (några år sedan så jag kommer inte ihåg exakt). Det blev dock dyrare än tänkt eftersom vi lyckades slarva bort en tältbåge som kostade ca 800 kr att ersätta. Numera brukar jag låna tält av en kompis så jag vet inte vad det kostar att hyra.
da_flower; sa:mackan; sa:Jag tycker inte man ska överdriva när det gäller utrustningen men om man ska tälta är det faktiskt ganska viktigt med ett bra tält. Första gången jag fjällvandrade lånade jag ett billigt slitet fjälltält. Som tur var regnade det inte förrän sista natten men då hade vi ca 5 cm vatten inne i tältet på morgonen. Nästa gång jag fjällvandrade så hyrde vi ett modernt bra fjälltält istället. Mycket bättre och man slipper lägga 5-6000 kr. Det kan jag verkligen rekommendera innan köp.
Var hyrde du det ?? Och Vad kostar det idag ??
// johan
Jag hyrde på Outside i Malmö och det var inte så dyrt då (några år sedan så jag kommer inte ihåg exakt). Det blev dock dyrare än tänkt eftersom vi lyckades slarva bort en tältbåge som kostade ca 800 kr att ersätta. Numera brukar jag låna tält av en kompis så jag vet inte vad det kostar att hyra.